شهردار رشت بر ضرورت حصول اطمینان در سرمایه‌گذار تالاب عینک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت‌‌، مسعود نصرتی در جلسه بررسی مشکلات تالاب عینک و قطار شهری شهرداری رشت ضمن قدردانی از همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس در مباحث تالاب عینک و تراموا بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری رشت بر آن است تا پس از مشخص شدن مالک اصلی تالاب عینک اقدام به جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های توسعه ای شهری و زیست محیطی نماید.

وی افزود: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا سرمایه‌گذار اطمینان داشته باشد که طرح های وی با شکست مواجه نخواهد شد.

ادامه پیگیری مصوبات جلسه مشکلات تالاب عینک و قطار شهری از امروز

شهردار رشت از پیگیری مصوبات پس از پایان جلسه امروز توسط شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری رشت با استفاده از تجربیات دیگر شهرها طی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه در راستای ورود سرمایه‌گذار در زمینه تالاب عینک برنامه‌ریزی خواهد کرد، اما قبل از آن با تعیین تکلیف کمیسیون ماده ۱۲ باید ضمن رفع ابهام این تالاب، موضوع مالکیت آن شفاف سازی گردد.

وی افزود:مشابه این پیشنهاد، تحویل ۴۵۰ هکتار از زمین منابع طبیعی در لاکان به شهرداری را داریم که سرمایه گذار در این زمینه نیز ورود کرده است.

نصرتی درباره پروژه تراموا یادآور شد: خوشبختانه مسیر خوبی در زمینه تراموا طی شده و تاکنون سرمایه‌گذار در این پروژه ورود داشته و شهرداری رشت متقاضی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شده که تا امروز با ۱۵۰ میلیارد تومان موافقت شده و در مرحله تصویب سازمان همیاری شهرداری ها قرار دارد.

شهردار رشت با تاکید بر ورود دو سرمایه‌گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی در اجرای پروژه تراموا گفت: برای تخصیص ۱۵ میلیارد تومان نمایندگان مردم رشت در مجلس تلاش بسیار زیادی داشته اند حال اگر این مبلغ هر چه سریع تر جذب گردد کار با سرعت بالاتری پیش خواهد رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.