آئین کلنگ زنی پروژه تکمیل خطوط آبرسانی شهرچابکسر و توسعه شبکه آب دوران محله با حضور مسئولان آبفای گیلان و مسئولین شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح سیمای آب استان اظهار داشت: ۹۹٫۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب شهری هستد و مجموعه آبفای گیلان تلاش دارد مشترکین این حوزه را به ۹۹٫۹۸ درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف جمعیت تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب متفاوت است، افزود: برای اجرای طرح‌های آبرسانی زیرساخت‌هایی مورد نیاز است که وزارت نیرو برای استان گیلان ۸ طرح آبرسانی را پیش بینی نموده و مجری ۵ طرح شرکت آب و فاضلاب و ۳ طرح نیز با مشارکت آب منطقه ای اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه مجموعه طرح‌های آبرسانی موجب ارتقاء کیفیت آب خواهد شد، افزود: کیفیت محدود شدنی نیست و استانداردها در کیفیت آب استان رعایت شده و مرکز بهداشت نیز بر آن نظارت دارد.

وی در ادامه افزود: در فاز اول پروژه آبرسانی شهر چابکسر و توسعه شبکه آب دوران محله با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال حدود ۱۰ کیلومتر لوله گذاری شده است و تلاش داریم با همت جمعی فاز اول این پروژه همزمان با دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار گیرد که آب شرب ۱۰۰۰ خانوار را تأمین خواهد کرد.

 حسینی آب را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه دانست و خاطرنشان کرد: آب کالایی است که دولت در بخش خانگی برای آن یارانه می‌پردازد و بهره برداری از این پروژه موجب افزایش رفاه، بهداشت و توسعه گردشگری منطقه خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: علی‌رغم پرباران بودن استان گیلان، متوسط بارندگی ۱۱۰۰ میلیمتر است و با توجه به محدودیت منابع آبی باید نسبت به مدیریت مصرف و تقاضا اقدام کرد و صرفه‌جویی در مصرف آب در برنامه زندگی هر فرد قرار گیرد.

وی با معرفی کمپین من مراقب آبم تصریح کرد: این کمپین توسط آبفای گیلان راه‌اندازی شد و راهکارهای صرفه جویی و برنامه های آموزشی در آن به اشتراک گذاشته خواهد شد و همچنین شهروندان گیلانی از طریق سامانه ۱۲۲ بصورت ۲۴ ساعته می‌توانند از خدمات آب و فاضلاب بهره مند شوند.

عباسی نماینده مردم  شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی این پروژه عظیم نخواهد بود افزود: بعد از پیروزی انقلاب به بسیاری از روستاها آبرسانی شد و با همت مسئولین و تلاش جمعی آبرسانی به این منطقه نیز انجام خواهد شد که تسریع در اجرای این پروژه و بهره برداری فاز به فاز آن مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه شرایط آب در برخی استان‌ها بحرانی است اظهار داشت: در شمال کم آبی وجود دارد ولی با بی‌آبی مواجه نیستیم و شرایط سخت تنش آبی در بخشی از روستاها دیده می‌شود که همه در رفع مشکلات این حوزه مجدانه پیگیر میباشیم.

در ادامه علی وارسته فرماندار شهرستان رودسر مسئله آب را یکی از مسائل جدی روز دانست و گفت: باید طرح جامعی درخصوص منابع آب داشته باشیم و از هدررفت حتی یک لیتر آب جلوگیری نمائیم.

فرماندار شهرستان رودسر با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف اظهار داشت: برای مدیریت مصرف باید تلاش همگانی داشت و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و اهتمام ویژه، پروژه به گونه ای مدیریت شود که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب، شاهد بهره برداری فاز اول آن باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.