محمد رضا روشنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: کانال کشی و ایجاد حوضچه کنترل شیرابه محل دفن زباله از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند آستاراست و باید توسط شهرداری اجرا شود.
وی اظهار کرد: ورود شیرابه زباله به دریا و وضعیت زیست محیطی آستارا به سبب حجم زیاد زباله ها و کمبود محل دفن، نگران کننده است و شهرداری باید مانند جمع آوری زباله خشک با مشارکت بخش خصوصی، برای جمع آوری زباله های تر نیز اقدام مشابهی انجام دهد.
روشنی بیان کرد: 21 تیرماه روز بدون پلاستیک نامگذاری شده و تجزیه زباله هایی نظیر ظروف یکبار مصرف، آب معدنی و نوشابه نیازمند سال های زیاد است و همکاری مردم در اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا، به مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر تخریب طبیعت، با آزاد کردن مواد شیمیایی باعث آلودگی خاک می شوند و بعضی از حیوانات اهلی با خوردن آنها آسیب جدی می بینند و در برخی مواقع باعث به خطر افتادن حیات وحش می‌شود.
شهردار آستارا نیز در این راستا گفت: حدود سه هکتار از محوطه 15 هکتاری محل دفن زباله این شهرستان، برای اجرای طرح کنترل شیرابه در نظر گرفته شده و بیش از 200 متر کانال کشی و یک باب انبار انتقال شیرابه در آن ایجاد شده است.
جواد معیتی افزود: در صورت اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار جهت نفوذ ناپذیری شیرابه به آب های زیر زمینی و کنترل گازهای حاصل از زباله ها، به بهسازی کف محل دفن اقدام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با ساخت کارخانه بازیافت زباله در تالش، زباله شهرستان های ماسال، رضوانشهر، آستارا و تالش در آن بازیافت و به کود کمپوست برای تقویت شالیزارها، باغ ها و مزارع تبدیل شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، 120 تن است و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.