پژوهشگر و مجموعه دار اسناد تاریخی صبح پنجشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه در شورای اسلامی رشت به خبرنگار ایرنا، گفت: در این نمایشگاه 16 سند از مکاتبات فعالان مشروطه گیلان به نمایش گذاشته شده است.
حسن اکبری افزود: همچنین در این نمایشگاه هشت عکس از مشروطه خواهان گیلان شامل دو عکس منتشر شده که پس از فتح تهران در میدان بهارستان گرفته شده، برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به حذف اسم گیلان در فتح تهران توسط تاریخ نویسان اظهار داشت: این اسناد ثابت می کند که مدیریت و هسته مرکزی فتح تهران در گیلان شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه فرصتی است تا پژوهشگران و شهروندان با مولفه های هویتی گیلان بیش از پیش آشنا شده و توجه کنند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: ساختمان شورای اسلامی رشت منزل مسکونی حاج میرزا خلیل رفیع اولین شهردار رشت با مصوبه شورای اسلامی دوره پنجم قرار است به اولین خانه مشروطه گیلان تبدیل شود.
سید امیرحسین علوی افزود: آزادی خواهان گیلان در تاریخ این سرزمین در تحولات ایران در پیش و پس از اسلام و تبدیل آن به ایران اسلامی نقش بی بدیلی داشتند که امروز برای ما فرزندان این سرزمین مایه افتخار است.
نمایشگاه اسناد مشروطه خواهان گیلان صبح و عصر امروز (پنجشنبه) و صبح فردا (جمعه) در ساختمان اداری شورای اسلامی کلانشهر رشت برای بازدید علاقمندان دایر است.
22 تیرماه سالروز فتح تهران به دست مجاهدان گیلان است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.