به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم سوگواری امام صادق (ع) در مسجد جامع شهرستان صومعه سرا ، با توصیف شرایط تاریخی مقطع حیات با برکت امام محمد باقر و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: اولین درس این دو امام بزرگوار، زمان شناسی است.
وی امام خمینی را نیز یکی از شاگردان مکتب امام صادق و یک زمان شناس عنوان و اضافه کرد: در وصیت نامه امام راحل، زمان شناسی ، توحید و اسلام شناسی مورد سفارش قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در گیلان دشمن را در کمین جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: عده ای هنوز در کشور ما نمی خواهند باور کنند که ملت و رهبر جامعه ما تمام قد در مقابل استکبار ایستاده اند.
وی آرمان و اندیشه نظام مقدس اسلامی ایران را یاری رساندن به مظلومان جهان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز برخی زمان شناس نیستند و لازم است هوشیار باشیم تا فریب دشمن را نخوریم.
حجت الاسلام فلاحتی به برکت وجود ولایت فقیه در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مراقبت باشیم زیرا دشمن لایه های درونی جامعه اسلامی را نشانه گرفته تا بتواند با ایجاد تزلزل در باورها، به هدف خود برسد.
وی در خاتمه سخنانش اضافه کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان داده اند که همواره مانع جداشدن رابطه امام و امت شده اند و باز هم دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام می گذارند.
به گزارش ایرنا ، امام جعفر صادق(ع) در 17 ربیع الاول 83 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، ابوعبدالله کنیه امام ششم شیعیان (ع) است و « صابر»، « طاهر» و «فاضل » از لقب های ایشان به شمار می روند. راستی و درستکاری آن امام همام نیز سبب شد که به ایشان لقب صادق بدهند.
آن بزرگوار در دوره امامت پدر عالیقدرش شاهد فعالیت های سازنده ایشان در نشر معارف دینی و تربیت شاگردان با بصیرت بود و همواره امام محمدباقر(ع) را در راه گسترش اسلام یاری می کرد. امام صادق(ع) پس از شهادت امام پنجم عهده دار پیشوایی شیعیان شد و در مدت 34 سال امامت خویش، خلافت حاکمانی از خاندان بنی امیه و بنی عباس را تجربه کرد.
در این دوره به سبب همزمان شدن با ضعف و درهم ریختگی دستگاه خلافت، زمینه برای آزادی‌های سیاسی و بحث های علمی فراهم شد به همین سبب فضا برای تلاش های علمی این امام و تربیت شاگردانی مسلط و آگاه در فقه و سایر علوم برای امام جعفر صادق (ع)فراهم شد.
سرانجام این امام بزرگوار در 25 شوال 148 هجری در 65 سالگی به دستور منصور دوانیقی خلیفه عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید، پیکر مطهر ایشان در مدینه به خاک سپرده شد.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.