حمیدرضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام رشت جزو شهرهای خلاق یونسکو در بحث غذا به ثبت رسیده و این موضوع، بعنوان نشانی از فرهنگ گیلان بر تابلو خوشآمدگویی به گردشگران در ورودی شهر حک شده است.
وی پیوستن رشت به شهرهای خلاق دنیا را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری استان دانست و با اعلام برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در اواخر تیرماه جاری، از همه فعالان حوزه غذا و آشپزی خواست برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند.
به گفته آذرپور، از مزایای شرکت در این جشنواره انتخاب استعدادهای آشپزی استان، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و حضور برندگان مسابقه های استعدادیابی و مراکز عرضه غذا در جشنواره ملی و پایانی مسابقات در بهمن ماه سال جاری (نمایشگاه بین المللی گردشگری) است.
به گزارش ایرنا علاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره یادشده به دبیرخانه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از طریق تماس با شماره های 33618459و 09914632495 و یا اداره های شهرستانی میراث فرهنگی استان مراجعه و ثبت نام کنند.
این جشنواره در 2 بخش 'مسابقه تفریحی بین خانواده ها و استعدادیابی' و 'مسابقه حرفه ای انتخاب برترین مراکز غذا' برگزار می شود.
رشت در کنار آدلاید استرالیا ، بارسلونا از اسپانیا ، برگن از نروژ ، بوداپست از مجارستان ، دیترویت از آمریکا ، لیورپول از انگلیس ، رم از ایتالیا ، مونته ویدئو از اروگوئه ، سالوادور برزیل و سنگاپور شهرهایی هستند که به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان درآمده‌اند.
گیلان با 170 نوع غذای محلی، یکی از استان های غنی در زمینه گردشگری فرهنگی بویژه تنوع غذایی است و این موضوع می تواند بعنوان یکی از گونه های گردشگری تخصصی در بحث گردشگری برجسته و مورد اهتمام قرار گیرد.
گمج کباب ، باقلا قاتوق ، میرزا قاسمی ، اناربیج، مرغ ترش و زیتون پرورده غذاهایی هستند که از گیلان در فهرست ملی به ثبت رسیده اند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.