کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان صبح یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: کاهش چهار تا هفت درجه ای را برای استان پیش بینی کرده بودیم که این امر تحقق یافت.
سمانه نگاه افزود: سامانه بارشی طی غروب و شب گذشته (شنبه) موجب بارش باران در بیشتر نقاط استان شد و طی امروز نیز بارش ها به صورت پراکنده در برخی مناطق پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این سیستم بارشی امروز بتدریج تضعیف شده و از استان خارج می شود و از فردا (دوشنبه) تا اواخر هفته جاری، جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما و رطوبت را شاهد خواهیم بود؛ اگرچه پیش بینی می شود که دمای هوا در استان مانند هفته گذشته افزایش نیابد.
به گفته نگاه، طی شبانه روز گذشته بندرکیاشهر با 12 میلیمتر بیشترین بارندگی در استان را داشته و در ایستگاه هواشناسی کشاورزی رشت نیز بارش 11 میلیمتر باران ثبت شده است.
کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای استان طی هفته گذشته را در لوشان با 42 درجه و منجیل 41 درجه عنوان و اضافه کرد: در رشت نیز دما به 38 درجه سانتی گراد رسید که این افزایش دما در تیرماه، طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.
استقرار و تداوم الگوی تابستانه و نیز تقویت تدریجی موج هوای گرم و افزایش محسوس دما توأم با رطوبت طی هفته گذشته، موج بی سابقه ای از گرما در گیلان را رقم زد و همین موضوع، موجب رشد 30 درصدی مصرف برق در دهه نخست تیرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.