حمیدرضا حکمت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اوج مصرف برق گیلان روز پنجشنبه چهاردهم تیرماه جاری به یکهزار و 484 مگاوات رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود 22 درصدی را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: این آمار در حالیست که اوج مصرف گرما در کشور ،یازدهم تیرماه جاری و به میزان 56 هزار و 672 مگاوات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش هشت درصدی است.
وی علت افزایش مصرف برق طی روزهای اخیر را ؛ گرمای بی سابقه در این مقطع زمانی و افزایش مصرف مشترکان عنوان کرد.
حکمت از شهروندان خواست تا بدلیل افزایش دمای نسبی و حفظ پایداری شبکه طی روزهای آتی همچنان مدیریت مصرف بهینه را داشته باشند و مدیریت اضطراری بار نیز فعال است.
به گفته مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان؛ تعرفه برق برای شهروندان گیلانی گرمسیری نوع 4 از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور ماه اعمال می شود و از تخفیف برخوردار است.
وزارت نیرو تاکید کرده است که فقط با 10 درصد کاهش مصرف دیگر نیازی به خاموشی (مدیریت اضطراری بار )در کشور نیست.
با راهکارهایی ساده همچون تنظیم ترموستات کولر بین دمای 23 تا 25 درجه، نصب سایبان بر روی موتور کولر، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از لامپ های کم مصرف و همزمان مصرف نکردن وسایل پر مصرف برقی می توان خاموشی ها را کاهش داد.
همچنین مشترکان در ساعت های اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و در شب از ساعت 20 تا 24 از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی، فر برقی و سشوار استفاده نکنند.
گیلان بیش از یک میلیون و 400 هزار مشترک دارد که حدود 80 درصد مشترکان خانگی هستند و حدود 50 درصد مصرف برق استان مربوط به آنهاست.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.