گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان به ایرنا حاکیست، محمد نویدی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به مباحث مدیریت مصرف مبذول شود افزود: در پست های قدیمی انتقال و فوق توزیع شرکت از سیستم های روشنایی سنتی شامل لامپ های فلورسنت در داخل ساختمان کنترل و لامپهای بخار سدیم در محوطه بیرونی فضای پستها استفاده می شد.
وی اضافه کرد: با توجه به عمر کوتاه این لامپها(در مقایسه با لامپ های LED )و در عین حال مصرف قابل توجه انرژی الکتریکی، دفتر مهندسی طرح های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، مدیریت مصرف انرژی برق را در تمامی طرح ها در اولویت قرار داده و با هدف کاهش مصرف داخلی پستها، استفاده از لامپهای LED در سیستم روشنایی پستهای جدید 20/63 کیلوولت سلیمانداراب، سپیدرود و مسکن مهر آستارا و پست 63/230 کیلوولت غرب رشت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی عمر طولانی تر لامپها و کاهش قابل توجه مصرف انرژی الکتریکی را از جمله مزایای استفاده از لامپهای LED در سیستم روشنایی پستهای انتقال و فوق توزیع عنوان کرد.
مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در طراحی پست های جدید در راستای کاهش مصرف داخلی پستها، افزود: بازنگری در طرح معماری ساختمان کنترل پست از دیدگاه کاهش مصرف انرژی برق و استفاده از عایق بندی مناسب در ساختمان کنترل پست شامل استفاده از پنجره های دوجداره و عایق بندی سقف، کف و دیوارهای پستها و استفاده از سیستم های برودتی و حرارتی کم مصرف و پربازده از دیگر اقدامات انجام شده در طراحی پست های جدید 20/63 کیلوولت مسکن مهر آستارا و پست 63/230 کیلوولت غرب رشت در راستای کاهش مصرف داخلی پستها می باشد.
به گفته معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق گیلان با توجه به اعلام هواشناسی متوسط افزایش دما در دهه نخست تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش شش درجه ای داشته ضمن اینکه رطوبت هوا نیز موجب افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی شده و بر این اساس، طی روزهای یادشده تیرماه جاری شاهد رشد 30 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته بوده ایم.
راهکارهایی ساده همچون تنظیم ترموستات کولر بین دمای 23 تا 25 درجه، نصب سایبان بر روی موتور کولر، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از لامپ های کم مصرف و همزمان مصرف نکردن وسایل پر مصرف برقی از مواردی عنوان شده که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش خاموشی ها داشته باشد.
همچنین توصیه شده که مشترکان در ساعت های اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و در شب از ساعت 20 تا 24 از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی، فر برقی و سشوار استفاده نکنند.
در استان گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.