محمدباقر قاسم پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پیش بینی شده است که 15هزارتن محصول هندوانه به ارزش 150میلیارد ریال در اراضی ساحلی شهرستان لنگرود برداشت و به بازار عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه 800 بهره بردار و کشاورز در این شهرستان به کشت هندوانه اشتغال دارند خاطرنشان کرد:عملکرد محصول هندوانه در این شهرستان 15تن در هکتار است که هم اکنون این محصول در سر باغ به قیمت 10هزار تا 12هزار ریال خرید و فروش می شود .
وی اظهارداشت: میانگین اراضی کشت هندوانه در شهرستان لنگرود یک هکتار است و این محصول در فروردین و اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن هم در نیمه تیر ماه تا مرداد انجام می شود و تمامی این محصول در استان به مصرف می رسد.
قاسم پور قیمت این محصول را امسال مناسب دانست و گفت: هندوانه چاف در اراضی ساحلی کشت می شود و به دلیل کاهش قیمت آن در سال گذشته ، 16درصد کشت آن در منطقه لنگرود توسط کشاورزان کاهش داشته است.
منطقه چاف لنگرود قطب تولید هندوانه استان گیلان به شمار می رود که محصول آن شهرت زیادی در این استان دارد که 60درصد مصرف بازار گیلان در داخل استان تولید می شود و علاوه بر چاف لنگرود در آبکنار و کپورچال بندر انزلی ، کیاشهر در آستانه اشرفیه و در بخش لشت نشاء شهرستان رشت نیز هندوانه بصورت انبوه کشت می شود .
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد و بیش از 137هزار نفر جمعیت دارد و این شهرستان از سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله تشکیل شده است .
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.