آرزو عباس زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: نصب کاغذهای رنگی نقاشی بر دیوار و قرار دادن درختچه های تزئینی در اتاق های مطالعه از جزئیات طرح شاداب سازی کتابخانه هاست.
وی افزود: فراهم کردن محیطی آرام برای ایجاد احساس امنیت و راحتی در کتابخانه و ایجاد انگیزه برای شرکت در فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها برای کودکان و نوجوانان از هدف های این طرح است.
وی از استقبال کودکان و نوجوانان از طرح تابستانی اوقات فراغت کتابخانه های آستارا خبر داد و گفت: 200 کودک و نوجوان در کلاس های قصه گویی، خوشنویسی، شعر و زبان های خارجه شرکت کرده اند و طرح ملی کارگاه مادران قصه گو نیز مورد استقبال کودکان قرار گرفته است.
عباس زاده بیان کرد: با توجه به لزوم ایجاد بسترهای رشد فکری از دوره کودکی و تسهیل یادگیری، فراهم آوردن زمینه های ورود کودکان و نوجوانان به کتابخانه ها ضروری است.
او یادآور شد: بخش کودک به عنوان یکی از مهمترین بخش های کتابخانه ها در کشور شناخته می شود و نهاد کتابخانه های عمومی، سرمایه گذاری خوبی در این حوزه کرده است.
سرپرست کتابخانه های عمومی آستارا یکی از راه های جذب کودکان به کتابخانه های عمومی را برگزاری برنامه های مفرح کتابخوانی دانست و گفت: از توانمندی کتابداران در قصه گویی عملی و داستان نویسی بهره می بریم.
عباس زاده با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هزینه های کتابخانه ها از محل نیم درصد درآمد شهرداری تامین می شود، گفت: شهرداری آستارا حدود یک میلیارد ریال و شهرداری لوندویل حدود 220 میلیون ریال به کتابخانه های این شهرستان بدهکار هستند.
چهار کتابخانه در آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت، 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان و 2 هزار عضو فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.