به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری تالش افزود: از 14 حلقه چاه معمولی و یک حلقه چاه فلمن نیز برای آبیاری اراضی استفاده می شود و استفاده بهینه از منابع موجود آب، ضرورت دارد.
وی اظهار کرد: تالش از 11 رشته رودخانه، 70 هکتار آب بندان و 120 حلقه چاه برخوردار است و شبکه آبیاری اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت سنتی است.
وی از سرآبیاران نیز خواست با مدیریت و توزیع عادلانه آب به کشاورزان، در کاهش مشکلات کم آبی همکاری کنند.

** کارگروه حفظ کاربری اراضی کشاورزی در تالش تشکیل شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا، کارگروه فنی مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با هدف صیانت از زمین های قابل کشت، با مشارکت دستگاه های اجرایی مسئول در تالش تشکیل شد.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش روز پنجشنبه در جلسه این کارگروه گفت: این شهرستان قطب کشاورزی استان محسوب می شود و باید در کنار اعمال کاربری اراضی کشاورزی محدوده طرح های هادی، از تغییرات غیرمجاز و ورود آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: این کارگروه در هر 2 هفته یک بار جلسه تشکیل خواهد داد و بخشداران با بازدید های میدانی و بررسی پرونده های طرح هادی، نتیجه را اعلام کنند.
تالش 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و 30 هزار بهره بردار در آن به کشت و زرع مشغول هستند.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.