گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان لاهیجان به ایرنا حاکیست؛ رئیس و اعضای هیات بازرسی استان های ساحلی وزارت کشور در راستای سرکشی دوره ای بازرسان این وزارتخانه از سواحل استان های ساحلی، پس از بازدید از سواحل لاهیجان و طرح ساحلی سحرخیز محله با سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار کردند.
حبیب زاده بازرس ویژه و رئیس هیات بازرسی استان های ساحلی وزارت کشور در این دیدار اظهار داشت: شاهد عملکرد خوبی در حوزه طرح های ساحل دریا در این شهرستان هستیم .
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا هماهنگی هایی صورت گرفته تا با تلاش دست اندرکاران در طرح ساحل وضعیت بهتری در طرح ها برای مسافران و گردشگران فراهم شود.
وی گفت: نبود غرقی در سواحل لاهیجان ، امتیازی مثبت برای مسئولان بویژه فرمانداری به شمار می رود و حاصل تلاش های مضاعف و شبانه روزی دست اندرکاران در طرح های سالم سازی این شهرستان است.
طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان ، از اول تیرماه جاری افتتاح و پذیرای مسافران و گردشگران است. لاهیجان 10 کیلومتر در بخش رودبنه این شهرستان ساحل دارد و طرح سالم سازی دریا سحرخیرمحله ، هشت هکتار مساحت دارد.
در تابستان گذشته بیش از 40 هزار نفر از طرح سالم سازی دریا در سحرخیزمحله لاهیجان استفاده کردند.
هدف از ایجاد طرح های سالم سازی دریا در سواحل خزر و استقرار غریق نجات در محدوده های تعیین شده ، کنترل دریا و هدایت گردشگران و مسافران برای شنا در سواحل امن و بدون خطر غرق شدن است تا هموطنانی که برای استفاده از دریا به شمال سفر می کنند، با خاطرات خوش از این سفر بازگردند.
طرح های سالم سازی دریا در گیلان از 18 طرح با 36 شناگاه، امسال به 35 طرح با 68 شناگاه افزایش یافته است.
شهرستان لاهیجان با 2 بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.