رضا اسلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید کارگروه بوم گردی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از مناطق گردشگری این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با مشارکت افراد بومی، گروه های مردم نهاد و زیست محیطی و شرکت های ملی و بین المللی طراحی و بویژه در منطقه کوهستانی دیلمان اجرا می شوند که ظرف 10 سال آینده این منطقه به قطب گردشگری کوهستانی تبدیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی (سیاهکل و دیلمان به رستم آباد ) در منطقه دیلمان در قله درفک که دارای جاذبه های بین المللی است، اجرا و 10 منطقه سوارکاری نیز از دیگر طرح های گردشگری است که در این منطقه ایجاد می شود.
اسلامی با اشاره به بازدید اولین کارگروه بوم گردی کشور به ریاست عیسی منصوری معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از مناطق گردشگری این شهرستان اضافه کرد: اعضای این کارگروه از تی تی کاروانسرای سیاهکل واقع در مسیر سیاهکل به دیلمان ، کارگاه سفال و سرامیک ، حمام تاریخی دیلمان و روستای زیبا و گردشگرپذیر تالش کول در بخش کوهستانی دیلمان دیدن کردند تا با ارزیابی ظرفیت های گردشگری سیاهکل بتوانند به ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه کمک کنند .
به گفته فرماندار سیاهکل، تی تی کاروانسرا یکی از بناهای قدیمی منطقه است که بیش از 800سال سابقه دارد و بهسازی و استفاده از آن به صندوق احیا کشور واگذار شده تا به بازسازی آن کمک کنند.
وی توسعه زیرساخت های منطقه را ضروری دانست و گفت: تلاش ها بر این است که با ایجاد زیرساخت های مناسب، شرایط برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و بوم گردی در منطقه فراهم شود.
شهرستان سیاهکل با 2 بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.