به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خاصی پور روز سه شنبه در بازدید کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از استخر شنا افزود: ساخت این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و 57 متر مربع از سال 86 آغاز شده بود و 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: تاکنون حدود هشت میلیارد ریال برای آن هزینه شده و با اختصاص 13 میلیارد ریال تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی بیان کرد: نبود استخر دغدغه شناگران است و دوره های آموزش شنا در فصل تابستان در ساحل آستارا و در فصول دیگر در استخر شهرهای همجوار برگزار می شود.
خاصی پور ادامه داد: ایجاد چمن مصنوعی زمین فوتبال مجموعه ورزشی وحدت نیز با مساحتی بالغ بر هفت هزار و 140 متر مربع و با اختصاص سه میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.
او گفت: شش سازمان مردم نهاد، زیر نظر اداره ورزش و جوانان آستارا فعال است و با همکاری آنها جشنواره بازی های بومی و محلی گیلان ، چهاردهم تیرماه در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.

** غنی سازی اوقات فراغت در مساجد آستارا آغاز شد
غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان عضو 52 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آستارا آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز سه شنبه در آئین آغاز غنی سازی اوقات فراغت جوانان در دفتر خود گفت: کانون های فرهنگی و هنری در جذب جوانان به مساجد به خوبی عمل نکرده اند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان کانون ها قرار گیرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: تهاجم فرهنگی در شهرستان های مرزی نظیر آستارا مورد توجه دشمن است و در مقابل آن باید کانون های مساجد، بسیج و حلقه های صالحین برنامه های فرهنگی تاثیرگذار اجرا کنند.
وی اظهار کرد: به تناسب پیشرفت و توسعه امکانات و فناوری فضای مجازی، برنامه های فرهنگی باید از تنوع و ابتکار متناسب با ذائقه و سلیقه جوانان برخوردار باشد و تشکیل کارگروه های تخصصی آسیب شناسی مسائل فرهنگی توسط کانون های مساجد ضروری است.
مسئول شورای مرکزی هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد آستارا نیز در این جلسه گفت: از 87 مسجد این شهرستان، 52 مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است و کلاس های تابستانی قرآن، احکام، فنی و حرفه ای، امداد و نجات، آشپزی، خیاطی و گلسازی، ورزش و اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی به صورت رایگان در آنها برگزار می شود.
فرتاش حریری افزود: شرکت رده های سنی هفت تا 35 سال به ویژه زنان خانه دار در این کلاس ها آزاد است و فعالیت کانون ها در مناطق محروم و حاشیه شهرها متمرکز شده است.

** 50 برنامه فرهنگی در آستارا برای سالروز شهادت امام صادق آماده شد
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا از آماده شدن 50 برنامه فرهنگی و معنوی برای اجرا در مساجد و تکایای این شهرستان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: سخنرانی علما، عزاداری در شب و روز شهادت امام صادق و عزاداری خیابانی ساعت 11 هجدهم تیرماه جاری از مقابل سپاه تا مسجد امام صادق (ع) به این مناسبت برگزار خواهد شد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.