دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان درباره برگزاری این المپیاد گفت: در این المپیاد حدود یکصد دانش آموز مقطع متوسطه دوره دوم پسران سما منطقه شمال کشور شامل استان های گیلان، آذربایجان غربی، مازندران، کردستان، اردبیل، تهران و خراسان رضوی شرکت دارند.
محمد نیک پسند در حاشیه برگزاری این المپیاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد در 2 رشته ورزشی فوتسال و تنیس روی میز با یکدیگر رقابت می کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در مراسم افتتاح این المپیاد ورزشی با ضرورت توجه به ورزش گفت: ورزش در زندگی افراد در زمینه های مختلف از جمله نشاط جسمی و روحی نقش مهمی دارد.
ابراهیم چیرانی افزود: تجربه کشورهای موفق نشان داده که اگر به عامل کار و فراغت جوانان توجه کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع می شود بنابراین ورزش در این حوزه نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه ورزش یک عامل فرهنگ ساز بسیار عمده در سختی هاست، اظهار داشت: المپیادهای دانشگاهی در پر رنگ تر کردن این فرهنگ نقش تاثیرگذاری دارند.
اولین المپیاد ورزشی دانش آموزی مقطع دوره دوم متوسطه سما منطقه شمال کشور پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد. حدود سه هزار و 500 دانش آموز در هفت مدرسه سما در استان گیلان تحصیل می کنند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.