به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا میرباقری روز یکشنبه پس از جلسه بررسی طرح های عمرانی آستارا در جمع خبرنگاران افزود: هزینه گازرسانی به هر خانوار روستایی 60 میلیون ریال است و در این شهرستان روستاهای دگیرمانکشی، سیج، گیلده و شیلات محله از نعمت گاز برخوردار نیستند.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح گازرسانی در حدود 190 روستای گیلان، تا پایان سال جاری جمعیت برخوردار از گاز در روستاهای استان به 96 درصد خواهد رسید.
میرباقری بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به 581 روستای گیلان با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 580 میلیارد ریال گازرسانی شد و 117 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در جمع خبرنگاران در آستارا گفت: طرح تعریض محدوده آقچای محور آستارا-اردبیل مطالعه شده و اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی است و عملیات روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی آستارا به طول 11 کیلومتر با هدف ایمنی تردد آغاز شده است.
وی اضافه کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه خیز محدوده های خانبلاغی و دمیراوغلی کش محور آستارا-اردبیل مصوب شده که در صورت تخصیص، برای تامین سلامت رانندگان در نقاط یاد شده دیوار ضامن احداث می شود.
شرکت گاز گیلان حدود 950 هزار مشترک دارد و این استان دارای هشت هزار و 840 کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 843 راه شهری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.