به گزارش خبرنگار، ایرنا آرش فرزام صفت روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و بوم گردی در فرمانداری آستارا افزود: ساخت حدود پنج هزار واحد اقامتی بوم گردی در دوره زمانی سه ساله با تسهیلات بانکی دارای بهره 6 درصد، در گیلان هدف‌گذاری شده است.
وی اظهار داشت: در بین 2 هزار روستای گیلان، 450 روستای بالای 20 خانوار برای اجرای طرح‌های بوم گردی شناسایی شده و اجرای این طرح ها به مکان خاصی محدود نیست.
وی ادامه داد: 310 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اشتغالزایی آستارا اختصاص یافته است و خوشبختانه این شهرستان در حوزه های گردشگری، کشاورزی و دامداری ظرفیت های زیادی برای اشتغال دارد.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: 427 طرح اشتغالزا برای اجرا در این شهرستان در سامانه کارا ثبت و 31 مورد آن جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
یونس رنجکش افزود: افزایش مشارکت در فعالیت های اقتصادی، ارتقای درآمد روستائیان و بهره مندی از نقش طبقات کم درآمد و متوسط در شکوفایی اقتصادی از مزایای طرح های اشتغالزایی در آستاراست.
وی اظهار کرد: از 180 واحد خانه بوم گردی سهمیه آستارا تاکنون با ساخت 13 واحد موافقت شده است و بخشداران به طور جدی اجرای طرح های بوم گردی را با توجه به استعدادهای منطقه، پیگیری و متقاضیان را راهنمایی کنند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعلام ها را انجام دهد.
وی ادامه داد: هر روستا در آستارا ظرفیت ساخت پنج خانه بوم گردی را دارد و دولت برای ساخت هر واحد با توجه به نوع طرح، از 600 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت می پردازد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.