به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب پنجشنبه در آئین اختتامیه نمایشگاه عکس و پوستر مقابله با اعتیاد در محل نمایشگاه های دائمی این شهرستان افزود: برنامه های فرهنگی باید با محوریت موضوعات اجتماعی برگزار شود و خلاقیت و بهره مندی از توانایی هنرمندان و سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تدوین برنامه های منسجم فرهنگی و اجتماعی برای تولید نشاط اجتماعی از نیاز های ضروری جامعه است و باید با پویایی و تحرک اجتماعی، آسیب ها را کنترل کنیم.
رنجکش بیان کرد: آستارا به لحاظ جاذبه های متنوع، پذیرای هزاران گردشگر با فرهنگ های مختلف است و برای مقابله با چالش های اجتماعی باید بنیه های فرهنگی این شهرستان را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: برخورد مطلوب با گردشگران و تقویت گفتمان فرهنگی ضروری است و مطابق تاکید رئیس جمهوری، رفتار صادقانه و بی پرده مسئولان با مردم باعث تقویت همدلی خواهد شد و از گردنه های مشکلات عبور خواهیم کرد.
فرشاد پورافقی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این آئین گفت: نخستین نمایشگاه عکس و پوستر مقابله با اعتیاد به مدت هفت روز در آستارا برپا و طول هفته مبارزه با مواد مخدر 30 برنامه فرهنگی برگزار شد.
وی افزود: گزارش برنامه های فرهنگی هفته یاد شده در قالب کتابی چاپ می شود و برگزاری کارگاه های آموزشی در سه کمپ ترک اعتیاد آستارا جزو برنامه های بهزیستی است.
از سی ام خرداد تا پنجم تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر و بیست و ششم ژوئن مصادف با پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.