شکور امیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به افتتاح نخستین رستوران سلامت گیلان اظهار داشت: شهرک های سلامت در نقاط گردشگر پذیر کشور، یکی از خدمات ارائه شده توسط انجمن دیابت است و نخستین شهرک سلامت کشور در شهرستان بومهن تهران افتتاح شد.
وی دامه داد: برای رستوران های سلامت استانداردهای بین المللی تعریف شده که با رعایت آن استانداردها، می توانند جواز فعالیت در این شاخه از گردشگری را دریافت کنند.
به گفته امیدی، مردم باید خطر بیماری دیابت را جدی بگیرند و تمام تلاش همگان خصوصا سازمان های مردم نهاد باید در راستای کمک به فرهنگ سازی برای اشاعه پیشگیری پیش از درمان باشد.
وی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند، گفت: سه میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد در انجمن دیابت، کارت هوشمند دارند.
وی خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری دیابت 95 درصد بر اثر تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی افراد جامعه، چاقی و سبک غلط زندگی است و تنها پنج درصد ابتلا به دیابت، موروثی است.
امیدی تاکید کرد: متاسفانه 70 درصد از افراد نسبت به ابتلا به بیماری دیابت آگاهی ندارند که توصیه می شود با انجام 2 بار آزمایش قند خون بصورت ناشتا، قند خون خود را همواره چک کنند.
وی به صدور بیمه های تکمیلی برای افراد دیابتی اشاره و اضافه کرد: یکی از مشکلات دیابتی ها این بود که هیچ بیمه ای تقبل هزینه ها و تحت پوشش قرار دادن این افراد را برعهده نمی گرفت که با رایزنی های انجام شده، قرارداد پوشش بیمه ای دیابتی ها با بیمه آتیه سازان حافظ منعقد شد.
نخستین رستوران سلامت گیلان به عنوان اولین مرکز گردشگری سلامت استان روز گذشته (چهارشنبه) در شهر لاهیجان افتتاح شد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.