او یکی از دیالوگهای خسرو شکیبایی در فیلم هامون را به چند حالت مختلف با چنان تسلط و ظرافتی اجرا کرد که تحسین همگان را بر انگیخت و توجه بسیاری از کارگردان ها را به خود جلب کرد.
استعدادی که پیشتر نیز در اجراهای متعدد تئاتری اش بر صحنه نمایش شهر کوچک ساحلی اش بروز داده بود.
محمد فرحبخش متولد 29مهر 1370 و اهل شهر زیبای بندرانزلی است .
این هنرمند مستعد و کوشا در مصاحبه با ایرنا می گوید:از سال 83 ، 84 به تئاتر علاقمند شدم . قبل از آن نیز به صورت تجربی با دوستان کار می کردیم.
فرحبخش یاداور می شود: نخستین دوره بازیگری ام را در سینما ارتش زیر نظر محمود سیف با گروه دریادلان گذراندم که نتیجه اش دو اجرای کارگاهی بود. سال 88 با گروه تئاتر فرهنگ و آقای حسین زاده آشنا شدم و نمایش های ایشان و بقیه هنرمندان مثل خانم توکلی و آقای مقصودی را دنبال می کردم .
در نمایش خانه عروسک وارد گروه فرهنگ شدم البته پشت صحنه از هماهنگی سالن و مرتب کردن صحنه ، نصب دکور تا پخش بروشور کار کردم .
می افزاید: پس از آن در دوره بازیگری اداره ارشاد انزلی زیر نظر هادی مقصودی کهن الفبای بازیگری را آموختم و بعد دوره پیشرفته را طی کردم و 15 تا 20 اجرای عموم داشتیم . با خوبهای تئاتر انزلی بعنوان بازیگر کار کردم و چند تجربه کارگردانی تئاتر هم داشتم . از بهار 95 در پی برخی بی مهری ها از زادگاهم به تهران آمدم و اکنون هدفم را اینجا دنبال می کنم.
این هنرمند جوان ادامه می دهد: تجربه تصویرم نسبت به تئاتر پایین تر است. سال 91 و 93 دو تجربه بازی در سریال داشتم . در اولی که سال 91 بود به اسم ' چای و زندگی ' در نقشهای کوچکی در حد هنرور ظاهر شدم.
سال 93 در بامهای مه آلود قرار بود یکی از نقشهای اصلی را داشته باشم تست گریم نیز دادم ولی نقش را به فرد دیگری دادند و من دیالوگ های کوتاه داشتم .
فرحبخش یاداور می شود: در برنامه استعدادیابی اعجوبه های 96 سایت آپارات در بخش بازیگری نفر دوم ایران شدم که فکر می کنم این در انتخاب من برای سریال 'ساخت ایران 2 ' تاثیرگذار بود والان در این سریال مشغول بازی هستم . با افراد حرفه ای افتخار آشنایی داشتم .در ابتدا نقشی که در سریال داشتم یکی دو سکانس و نقشهای کوچک بود اما بعد بعنوان 10 کاراکتر اصلی تحت عنوان مرادی نقش گرفتم .
وی افزود: این سریال به نویسندگی امیر عربی ، تهیه کنندگی منصور سهراب پور و سید امیر پروین حسینی ،کارگردانی برزو نیک نژاد با حضور محمدرضا گلزار ،امین حیایی ، سحر دولتشاهی ، مهران احمدی ، محسن کیایی ، سارا بهرامی ، امیر حسین رستمی ، حسین امیدی و بازیگران مطرحی از کره و چین و روزبه معینی بعنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات و مهرداد ناصری بعنوان عکاس در حال تولید است.
فرحبخش در مورد تفاوت بین بازی در تئاتر و فیلم می گوید: تمرین کردن برای یک نقش در تئاتر با تصویر متفاوت است . معمولا تمرین در تئاتر طی جلسات بیشتر و صحبت با نویسنده و کارگردان و جلسات تحلیل در مورد نقش و تمرین با دیگر بازیگران است و سعی می کنیم بیوگرافی و سابقه ای برایش بسازیم که برحسب نقش و متن اتفاق می افتد و در جلسات تمرین پخته تر می شود.ولی در تصویر لااقل برای این تجربه ای که من داشتم و با تجربه اندکی که در زمینه تصویر دارم این که در آوردن کاراکتر طی خواندن فیلمنامه و صحبت با کارگردان ، طراح و بازیگردان صورت می گیرد.
وی همچنین در مورد تفاوت نوع کار در تئاتر و سینما می گوید: تئاتر سختی های خود را دارد هنر زنده ای است که باید درست انجامش دهی و این پختگی و درست اجرا کردن در تمرینات شکل می گیرد و بعد روی صحنه دم به دم تماشاچی آن را بازی و زندگی می کنی و چون در لحظه اتفاق می افتد سخت تر است . در تصویر اما قضیه متفاوت است اگر عوامل اشتباهی داشته باشند کات می خورد و دوباره از سر گرفته می شود . بیشتر سختی کار این است که باید بحث تداوم حس را داشته باشی . مثلا نقش قسمت دهم را الان ویکم را 10 ماه بعد بازی کنی .
این بازیگر جوان و خوش آتیه در مورد نقش آموزه های تئوریک در پیشرفت کار یک بازیگر می گوید : مطالعه مثل بالهایی است که به ما امکان پرواز در آسمان یک نقش را می دهد و کمک می کند که بازیگر به روز باشد و نقشش را دقیق تر و کاربردی تر اجرا کند .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.