جواد نجار تمیزکار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری این شهرستان، مبین تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و فرصتی مناسب و ویژه برای معرفی لاهیجان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی است که امیدواریم با تلاش هنرمندان عزیز و مدیریت شهری به یک اتفاق بین المللی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اواخر مرداد ماه امسال توسط اعضای شورا و شهرداری لاهیجان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان بر گزار می شود .
به گفته وی مضامین ،موضوعات شهروندی نظیر مشکلات و معضلات بصورت نمایش خیابابی ، بی واسطه توسط هنرمندان کشور با زبان فاخر هنر انتقال پیدا می کنند .
وی اظهارداشت:جلسه شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور شهردار لاهیجان ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، مسئول دبیرخانه جشنواره های کشور ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.
تمیزکار با اشاره به اینکه راه های بهتر برگزاری جشنواره امسال در این نشست بررسی شد، اضافه کرد: شهر لاهیجان علاوه بر استعدادهای طبیعی و گردشگری خاستگاه فرهنگ و ادب بوده و با توجه به موقعیت توریستی آن ، هرساله تعداد زیادی مسافر جهت بازدید از این شهر به این خطه فرهنگ پرور سفر می کنند که ضرورت استفاده از هنر بعنوان یکی از ابزارهای ارتباطی و آموزشی به خوبی مشهود است و مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
عضو شورای اسلامی لاهیجان گفت : جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان پس از هشت دوره جایگاه خود را بین مردم و هنرمندان پیدا کرده است و امیدوارم با همدلی که در این جمع شاهد هستیم جشنواره امسال پرقدرت تر و با کیفیت بیشتر و پیام های بهتر در این شهر برگزار شود .
تمیزکار افزود:باید خانه دائمی جشنواره در لاهیجان فعال شده و جایگاه ثابتی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شود تا این اتفاق خوب به بهترین شکل ممکن رقم بخورد .
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دنبال کردن اهداف این جشنواره ایجاد شور و نشاط در بین اقشار مختلف مردم نیز از اهداف جشنواره محسوب می شود و حسن اجرای آن در سایه همدلی و وفاق موجود در این شهر میسر می شود.
هشتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه سال گذشته با استقبال شهروندان و گردشگران در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار شد .
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.