محسن آهنی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این انتخابات با حضور هیات اجرایی متشکل از نمایندگان فرمانداری و اتاق اصناف و رئیس کمیسئون نظارت بر واحدهای صنفی در اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا برگزار شد.
وی اظهار کرد: ابوالحسنی با بیشترین آرا به عنوان رئیس و حمزه کهکشان، تقی عبدالله نیا، پروین برقی و عارف باباشپور به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و دوم، دبیر و خزانه دار اتاق انتخاب شدند.
وی یادآور شد: با برگزاری انتخابات هیات مدیره اتاق اصناف آستارا در سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری، پنج عضو اصلی و 2 عضو علی البدل از میان 10 نامزد و فعال اقتصادی انتخاب شده بودند.
اتاق اصناف به عنوان مرجع راهبری و حمایت اصناف فعالیت می کند و انتخابات هیات مدیره آن در راستای اجرای ماده 36 قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی، هر چهار سال یکبار برگزار می شود و پیش از این، عارف باباشپور رئیس اتاق اصناف آستارا بود.
بازار ساحلی آستارا به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای کشور، نقش مهمی در اقتصاد این شهرستان و استان گیلان دارد و صدور پروانه کسب، نظارت بر عملکرد اتحادیه ها و آموزش و توانمندسازی اصناف از وظایف اتاق اصناف است.
متقاضیان عضویت در حدود 400 اتاق اصناف تهران و شهرستان ها در اردیبهشت ماه ثبت نام کرده بودند و زمان انتخابات، سی و یکم اردیبهشت ماه بود. در آن مرحله، اعضای هیات مدیره اتاق اصناف شهرستان ها انتخاب شدند و در آبان ماه امسال، 145 نفر از میان منتخبان هیات رییسه اتاق‌های اصناف شهرستان ها به عنوان نمایندگان استانی و شش نفر از میان برگزیدگان نمایندگان اصناف به عنوان اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران خواهند بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز شده، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.