با گذشت ۹۳ روز از بهار امسال توزیع انواع فرآورده های نفتی در استان گیلان با ۱۰/۹۵درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۳۴ میلیون و ۸۸۸ هزار لیتر رسید .

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ،با میانگین مصرف روزانه سه میلیون و ۳۰۲ هزار لیتر بنزین در سه ماه ابتدای سال  ۳۰۷ میلیون و ۷۰ هزار لیتر بنزین مصرف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹/۳۳درصد  افزایش را نشان می دهد . 
 افزایش تردد مسافران و ازدیاد تعداد ماشین‌های منطقه آزاد انزلی در تعطیلات پیاپی خرداد ماه از جمله دلایل عمده افزایش مصرف بنزین درسه ماه بهارامسال است  .  
همچنین دراین مدت مصرف ۱۲ میلیون و ۹۳۷ هزار لیتر فرآورده نفت سفید حاکی از افزایش ۴۴/۴۵درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که استفاده نفت سفید برای بخش کشاورزی از دلایل اصلی این افزایش مصرف است .
دربازده زمانی یاد شده مصرف نفت‌گاز غیرنیروگاهی ۹۶ میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر بوده که از کاهش ۱۰/۸۷درصدی مصرف آن نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.
مصرف گاز مایع (LPG  ) استان گیلان درسه ماهه ابتدای سال ۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بوده و در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۲ درصد کاهش داشته که تحت پوشش قرار گرفتن خانوارها به شبکه گازرسانی از عوامل کاهش مصرف این فرآورده است . 
همچنین در این مدت ۸۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۰۹ مترمکعبcng  (گاز فشرده طبیعی) به خودروهای دوگانه سوز استان نیز تزریق شد . 
از مجموع ۶۷ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی توزیع شده در استان  ۴۳ میلیون و ۸۸۳ هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ، ۲۱ میلیون و ۸۳۷ هزار لیتر به نیروگاه پره سر و یک میلیون و ۸۳۳ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه لوشان ارسال شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.