به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی نوری روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در فرمانداری آستارا افزود: ساخت کتابخانه های آبکنار انزلی، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان و کیاشهر با اعتبار اختصاص یافته آغاز شده و در بیشتر شهرستان ها توسعه و تجهیز کتابخانه ها در حال اجراست.
وی اظهار داشت: شهرداری ها مطابق مصوبه سال 82 مجلس شورای اسلامی به پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه های عمومی موظف هستند و حقوق کارکنان و هزینه بخش های مختلف کتابخانه ها از آن محل تامین می شود.
وی بیان کرد: کتابخانه های گیلان از نظر دریافت نیم درصد درآمد شهرداری ها نسبت به استان های دیگر وضعیت خوبی ندارند و سال گذشته، حدود هفت میلیارد و 900 میلیون ریال توسط شهرداری ها به کتابخانه های گیلان پرداخت شده بود.
نوری با اشاره به این که 107 باب کتابخانه عمومی در گیلان دایر است خاطرنشان کرد: از شهرداران انتظار داریم پانزدهم هر ماه، نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه ها واریز کنند تا مشکلی در خدمات رسانی کتابخانه ها ایجاد نشود.
او گفت: شهرداری آستارا حدود یک میلیارد ریال و شهرداری لوندویل حدود 220 میلیون ریال به کتابخانه های این شهرستان بدهکار هستند.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: مشکلات کتابخانه های این شهرستان باید در قالب طرحی تدوین و به شهرداری های آستارا و لوندویل ارائه شود و از ظرفیت خیران و سازمان های مردم نهاد جهت توسعه این نهادهای عمومی غیردولتی و ترویج کتابخوانی استفاده شود.
یونس رنجکش افزود: تعدادی مدرسه در روستاهای آستارا بدون استفاده است و باید از آنها با همکاری آموزش و پرورش جهت راه اندازی کتابخانه های مشارکتی روستایی استفاده شود.
چهار کتابخانه در آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت، 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان و 2 هزار عضو فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.