به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز دوشنبه در جلسه مجمع سلامت در فرمانداری آستارا با بیان این که گفتمان سازی فرهنگ سلامت در این شهرستان جدی گرفته نمی شود خاطرنشان کرد: با رعایت توصیه های بهداشتی و کم هزینه باید از بیماری ها پیشگیری شود.
وی بیان کرد: مشارکت ادارات در تامین سلامت عمومی ضروری است و سهل انگاری در این حوزه پذیرفتنی نیست و باید با همکاری واحدهای بهداشت و سازمان های مردم نهاد، در این شهرستان کارگاه های آموزرشی دایر شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: همه در تامین سلامت مسئول هستند و ایجاد توجه در این خصوص باید از مدارس و دانشگاه ها آغاز شود.
وی با بیان این که تعذیه نامناسب و افزایش قلیان سراها در آستارا تهدیدی برای سلامت و کمبود پزشک عمومی جدی است افزود: امیدواریم با توجه به موقعیت گردشگری این شهرستان، به این موضوعات توجه شود.
شهرام حسین نژادی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه گفت: با وجود طلب 150 میلیارد ریالی واحدهای درمانی این شهرستان از سازمان های بیمه گر، تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا توسط دولت آغاز و باعث رضایت مردم شده است.
وی افزود: شبکه بهداشت و درمان آستارا در سال جاری کانون های بهداشت محلات را در 11 نقطه راه اندازی خواهد کرد و آموزش خانه به خانه در شهرها و روستاها از وظایف این کانون هاست.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با 6 مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.