به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه در رشت بیان داشت: مسئولان مربوطه در دستگاه های قضایی و اجرایی، بایستی با هم فکری درباره مسائل مختلف از جمله استفاده از معادن و سرمایه گذاری، سیاست واحدی اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: باید شأن دستگاه قضایی در استقلال و بی طرفی حفظ شود؛ در چنین صورتی است که می تواند مشکل نهادهای دیگر را نیز برطرف کند.
سالاری با اشاره به اهمیت استقلال قوه قضاییه، افزایش پرونده ها در هر سال را نگران کننده دانست و تصریح کرد: قبل از ورود به پرونده ها بایستی کارهایی انجام می دادیم که انجام ندادیم.
وی با بیان اینکه بایستی کارهایی انجام دهیم که بعد از آن تبدیل به ادعا نشود، گفت: برای تعیین تکلیف اراضی ملی یک ماده از آیین نامه را حدود 20 سال قبل حذف کرده ایم، این اقدام موجب حذف ده ها هزار میلیارد تومان اراضی عمومی شد و به جای آن، آیین نامه جایگزینی هم پیش بینی نشد.
سالاری بر شفاف بودن قوانین تاکید و اضافه کرد: باید نهاد داوری را به اندازه ای که نیاز است ، قوی کنیم تا قبل از ایجاد پرونده و با هزینه کمتر ، مشکلات برطرف شود.
وی با اشاره به ارتباط حدود 48 درصد از جرائم گیلان به مواد مخدر براساس آمارها افزود: باید ببینیم در برنامه های مبارزه با مواد مخدر تاکنون چقدر موفق عمل کرده ایم.
استاندار گیلان ادامه داد: مکلف به کمک به دستگاه قضایی هستیم و با این کار علاوه بر کار تخصصی و سبک تر شدن بار سیستم قضایی ، کیفیت رسیدگی به پرونده ها نیز بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که امنیتش تامین باشد، افزود: گیلان مواهب بسیاری دارد که 90 درصد فواید آن می تواند عاید مردم همین منطقه شود.
وی با اشاره به وجود 2 هزار آب بندان در استان گفت: این آب بندان ها پنج تا 10 درصد ارزش اقتصادی دارند و اگر لایروبی انجام شوند، بدون اینکه دولت هزینه ای انجام دهد، با لایروبی نیمی از آنها به اندازه چهار تا پنج برابر سد شفارود ظرفیت ذخیره آب ایجاد خواهد شد.
از اول تا هفتم تیرماه، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.