فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: امکانات، تجهیزات و آموزش‌های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان باید متناسب با شرایط روز و حرفه‌های مورد نیاز جامعه باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید سرزده از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرزی بندر آستارا اظهارداشت: نوآوری و خلاقیت و بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی امری بسیار مهم است که در فراگیر شدن آموزش های عمومی برای ایجاد فرصت های جدید و کسب و کار در شهرستان نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه ای آستارا یکی از مراکز مهم در آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است اما عدم رغبت افراد جویای کار و مهارت برای کسب دانش و مهارت های حرفه آموزی باید شناسایی و در رفع آنها برنامه ریزی شود.

وی اظهارداشت: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه معرفی جایگاه و رشته های آموزشی است که به دلیل رایگان بودن می تواند در صورت معرفی بهتر مورداستقبال علاقه مندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: این امکانات در کنار حمایت‌هایی که دولت برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار با پرداخت تسهیلات بانکی دارد می‌تواند در ایجاد شغل‌های مورد نیاز جامعه بسیار حائز اهمیت باشد و براساس سیاست‌های استانداری گیلان به دارندگان گواهی‌های مهارتی برای ایجاد فرصت های کارآفرینی تسهیلات کم‌بهره پرداخت خواهد شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود در این مرکز و همچنین قرار گرفتن آستارا در موقعیت جغرافیای خاص آن  و هم مرز بودن با کشور آذربایجان این امکان وجود دارد که بتوانیم کارآموزان خارجی را نیز جذب و آموزش مهارتی دهیم.

وی گفت: مربیان، امکانات و تجهیزات موجود در این مرکز قابلیت انجام فعالیت های آموزشی برای متقاضیان خارجی را دارد و آنان می توانند با توجه به استاندارد های تعریف شده و گواهی های معتبر بین المللی از این آموزش ها و مزایای آن بهره مند شوند.

وی از رئیس مرکز و مربیان آن خواست تا زمینه های جذب بیشتر کارآموزان را با فعالیت های تبلیغی و کیفیت بخشی به امور آموزشی افزایش تا از این طریق مشاغل مورد نیاز بازار کار نیز تامین شود.

معاشکار رئیس مرکز فنی و حرفه ای آستارا در این بازدید ضمن تشکر از حضور فرماندار آستارا با اشاره به تاریخچه فعالیت این مرکز یادآور شد: از سال 1376 این مرکز در آستارا ایجادشده است .

وی اظهار داشت: آمادگی توسعه فعالیت‌های مهارت آموزی در سطح داخلی و خارجی را داریم و نیازمند حمایت هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.