مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت گفت: خرید سه خودرو پلتفرم و نردبان ۵۵متری از الویت های سازمان آتش نشانی رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک رمضانی در آیین افتتاح ایستگاه۱۴ آتش نشانی و رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی اذعان داشت: ما امروز شاهد افتتاح و رونمایی دو پروژه بزرگی هستیم که استارت کار آن از چند سال قبل زده شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، درباره ایستگاه ۱۴ آتش نشانی گفت: یکی از روش‌های برپایی ایستگاه‌های آتش نشانی براساس جمعیت و پهنه جغرافیایی شهر است و باتوجه جمعیت بالای یک میلیونی شهر رشت حداقل باید دارای ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی باشد که خوشبختانه تا امروز شهر رشت ۱۳ ایستگاه داشته و ایستگاه ۱۴ نیز از اواخر سال ۹۴ درپی جانمایی و احداث آن بوده ایم و امروز با لحاظ استانداردهای موجود شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: ایستگاه شماره ۴ تنها ایستگاهی بود که جمعیت کثیری و مساحت قابل توجه ای از شهر را به خود اختصاص میداد لذا برای محدوده منطقه یک سه ایستگاه تعریف شد که ایستگاه شماره ۱۴ با تحت پوشش قراردادن ۱۰۶۰ هکتار از محدوده و ۳ خودرو و ۲۰ آتش نشانان در این محدوده اغاز به کار خواهد کرد.

بابک رمضانی در اشاره به پروژه خرید خودروهای آتش نشانی اذعان داشت: ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی دارای عمر بالای ۲۵ سال است، بر این اساس برنامه ریزی هایی برای نوسازی خودروهای آتش نشانی در کوتاه مدت میان مدت و طولانی مدت انجام شده است.

وی افزود: استارت این پروژه با خرید ۶ دستگاه نیمه سنگین انجام شد ، این خودروها با ظرفیت ۲ هزار لیتر آب از یکی از برندهای مطرح دنیا شرکت زیگلر المان خریداری شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ادامه از خرید خودروی هفتم خبر داد و گفت: خرید سه خودرو پلتفرم و نردبان ۵۵متری از الویت های این سازمان است که با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و درایت شهردارمحترم رشت تا پایان سال این مهم نیز محقق خواهد شد.

بابک رمضانی ضمن آرزوی سپری کردن روزهای بی خطر برای شهروندان رشتی در بیان عملکرد متبوع خود یادآور شد: درسه ماهه اول سالجاری، ۱۰۹۸ حریق در شهر رشت اتفاق افتاد که از این تعداد ۱۳۰ حریق مسکونی، ۵۴ حریق تجاری و مابقی علفزار و ... بوده است.

وی زمان رسیدن آتش نشان به حادثه را ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه عنوان کردو افزود: با راه اندازی ایستگاه چهاردهم این پروسه زمانی رسیدن به محل حادثه کاهش خواهد یافت.

بابک رمضانی با تاکید بر پیاده‌سازی اهداف اقتصاد مقاومتی در سازمان آتش نشانی رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو خودروی آبرسان در حال تجهیز و نوسازی است. و تمام کارتعمیراتی دستگاهها توسط همکاران انجام می‌شود، هدف ما هم از این کار استفاده خوب از بیت المال و ارائه خدمات بهینه به شهروندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.