به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در این بازارچه به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع در محدوده تجاری و گردشگری در20 غرفه انواع صنایع دستی تولیدی هنرمندان منطقه و در 4 غرفه دیگر نیز خوراک های لذیذ گیلانی عرضه می شوند.
یکی از جذابیت های این بازارچه استفاده از معماری سنتی استان گیلان بوده که در کنار مجتمع تجاری نوین منطقه، به عنوان محلی برای عرضه محصولات داخلی و خارجی، به مکانی مناسب برای حمایت از تولیدات صنایع دستی منطقه و استان تبدیل شده و با توجه به کیفیت مناسب اجناس عرضه شده، جذابیت های بصری و عرضه مستقیم محصولات از سوی هنرمندان با استقبال خوب گردشگران و مسافران منطقه همراه است.
فضای نمایشگاهی بازارچه صنایع دستی منطقه آزاد انزلی به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی منطقه قرار داده شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، این غرفه های به صورت چرخشی هفتگی در اختیار گروه های مختلف هنرمندان منطقه برای عرضه محصول قرار می گیرد تا در طول سال فرصت برابر برای همه هنرمندان صنایع دستی فرآهم شود.
علاوه بر رایگان بودن فضا، سازمان امکانات و تجهیزات نمایشگاهی را نیز به صورت رایگان به غرفه داران ارائه می دهد.
حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه های مرتبط با صنایع دستی منطقه و استان، عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی با عرضه محصولات صنایع دستی فرآهم نمودن شرایط لازم برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات تولیدی از سوی هنرمندان صنایع دستی موجبات ایجاد انگیزه برای تداوم فعالیت در این عرصه و آگاهی از سلایق بازار مصرف را پدید می آورد.
همچنین بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با این محصولات از طریق ارتباط گیری با هنرمندان با فرآیند ساخت و تولید هر کدام از این صنایع دستی که توسط هنرمندان در غرفه ها صورت می گیرد با بخشی از فرهنگ غنی مردمان گیلان زمین از نزدیک آشنا می شوند.
سازمان منطقه آزاد انزلی حمایت از فعالان و علاقمندان به صنایع دستی را ظرف چهار سال گذشته در دستور کار قرار داده و طی این مدت علاوه بر برپایی دوره های آموزشی، برگزاری نمایشگاه های فصلی، تخصصی و فرآهم نمودن امکان حضور این هنرمندان در نمایشگاه های تخصصی و بین المللی که سازمان حضور پیدا می کند.
همچنین این سازمان در قالب تفاهم نامه منعقد شده با صندوق کار آفرینی امید، اقدام به ارائه تسهیلات بانکی خوداشتغالی کم بهره برای فعالان حوزه صنایع دستی نموده که علاوه بر تقویت، زمینه ساز افزایش تعداد هنرمندان فعال در زمینه های مختلف صنایع دستی شده است.
تاکنون طی چهار مرحله تولیدات صنایع دستی هنرمندان منطقه آزاد انزلی با همکاری سازمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.