حجت شعبانپور عصر یکشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: هنوز جسد چهار مفقود سیلاب و رانش پیدا نشده و باوجود گفته روستاییان مبنی بر مشاهده خودروهای گردشگران ، تا کنون کسی برای مفقود شدن عزیزان و آشنایانشان گزارشی نداده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز گفت: 45 نیروی راهدار استان در تلاش برای ریزش برداری محور مسدود اشکورات رودسر و نیز برقراری راه ارتباطی جایگزین در ارتفاعات صعب العبور این شهرستان می باشند.
محمد رضا نازک کار افزود: بدنبال بارندگی و وقوع سیلاب که منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود شد، گروه های راهداری استان بلافاصله به محل اعزام شدند تا نسبت به ریزش برداری مسیر اقدام کنند.
وی اظهار کرد: باتوجه به حجم زیاد و فعال بودن رانش که بیش از 400 متر از مسیر را در برگرفته ، روند کار با کندی در حال انجام است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: یک گروه راهداری متشکل از 20 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و 30 نیروی راهدار در این محور بصورت شبانه روزی در حال فعالیت مستمر می باشند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با ریزش برداری دو گروه راهداری مجهز به شش دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و 15 راهدار نیز در حال برقراری راه دسترسی جایگزین در دل کوههای صعب العبور اشکورات به طول 60 کیلومتر در مسیر سی پل – جاده شوئیل به سمت آسمانرود برای 70 روستا هستند که ارتباط آنها با وقوع سیلاب و رانش زمین در محل روستای کاکرود قطع شده است.
باران شدید عصر روز جمعه موجب طغیان رودخانه ، و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و چندین خودرو و گردشگران احتمالی که در بستر متروک رودخانه واقع شده بودند ، گرفتار سیلاب و رانش زمیین شدند.
بنیاد مسکن به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است .شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.