به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در نشستی با رئیس مؤسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر در بخش سنگر شهرستان رشت با اشاره به جایگاه نخست گیلان در بحث خاویار و تاسماهیان در کشور، کارکرد و نقش این موسسه را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: باید نقش این موسسه طوری تعریف شود که بهره برداران و فعالان حوزه شیلات، اثرات بیشتری ببرند.
وی با بیان اینکه همه حلقه های زنجیره تولید مهم است، خاطرنشان کرد: این موسسه تحقیقاتی باید از بحث مولد تا تولید بچه ماهی و بازار، هم برای مولد و هم در مورد پرورش ماهیان، به عنوان حلقه نهایی اثرگذار باشد.
استاندار گیلان افزود: این موسسه می تواند بر روی همه این حلقه ها کار کرده و به شیلات استان، کشور و مابقی موسسه ها ، پرورش دهندگان و کسانی که از این صنعت ارتزاق می کنند، کمک کند.
سالاری ادامه داد: باید همانطور که از هر کار تحقیقاتی انتظار می رود و رویکرد این موسسه نیز هست، بعد از مرحله های آزمونه و آزمایشگاهی، در مرحله تجاری سازی در افزایش تولید و بازده ، کاهش هزینه تولید و کیفیت محصولات کمک کند و مردم از اثرهای مثبت آن، بیشتر بهره مند شوند.
وی گفت: زیر ساخت های مهم و موثری در این موسسه وجود دارد که مهمترین سرمایه، نیروی انسانی و هیات علمی ارزشمند آن است که بایستی بیشترین بهره را از آن ببریم.
وی با اشاره به فرسودگی برخی تاسیسات و زیر ساخت های این مرکز خاطرنشان کرد: باید برای مرمت و توسعه این زیرساخت ها که بین 40 تا 50 سال از عمر آنها می گذرد؛ کار جدی صورت گیرد و از آنها به خوبی نگهداری کنیم.
موسسه تحقیقات بین المللی تاس‌ماهیان دریای خزر در سال 1373 با هدف انجام تحقیقات کاربردی و ارائه راه حل های علمی و مبتنی بر اصول کارشناسی برای حفظ ذخایر ارزشمند تاسماهیان خزر، حفظ جایگاه علمی و تولیدی خاویار ایران در مجامع بین المللی و بازارهای جهانی ، دستیابی به تکنیک ها و فنون مبتنی بر اصول علمی توسعه آبزی‌پروری تاسماهیان ، تولید گوشت و خاویار پرورشی در شهر سنگر از توابع شهرستان رشت در حاشیه رودخانه سفیدرود تاسیس شده است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.