حسین خورشیدی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات جمعیت هلال احمر آستارا تا پایان فصل تابستان در محور آستارا به اردبیل ادامه خواهد یافت و روزانه پنج امدادگر در پایگاه ثابت جاده ای آماده باش هستند.
وی یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی پشتیبان را از امکانات این طرح عنوان و اظهار کرد: امدادگران در صورت بروز حادثه با حضور به موقع در محل، به امداد رسانی به مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تامین تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است، افزود: با نامساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات و در صورت نیاز، به اسکان اضطراری مسافران محور آستارا-اردبیل در مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج اقدام خواهد شد.
خورشیدی ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت بروز حوادث جاده ای، با شماره 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.
او با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات در نوار ساحلی آستارا گفت: روزانه هفت امدادگر در سه طرح سالمسازی و نقاط خطرآفرین این شهرستان حضور می یابند.
خورشدی یاداور شد: تابستان سال گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر آستارا در طرح های امداد و نجات جاده ای و ساحلی، به حدود 250 حادثه دیده خدمات رسانی کرده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.