بخشدار دیلمان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : براثر بارندگی های رگباری و جاری شدن سیل ، شش واحد مسکونی در روستاهای گسیل ، تاریک دره ، علی وا و ملومه در ساعت 18عصر روز گذشته در بخش دیلمان صددرصد تخریب و به یک واحد مغازه نیز خسارت وارد شد.
حسین یکتا افزود:بر اثر این سیلاب 20کیلومتر از راه های ارتباطی بین این روستاها که بخشی آسفالت و بخشی نیز شوسه بودند نیز تخریب شدندکه از شب گذشته عملیات بازگشایی راه های این روستاها آغاز شد که تاکنون قسمتی از این راه ها بازگشایی و رفت و آمد در آنها جریان دارد و بقیه نیز در حال بازگشایی هستند.
وی تصریح کرد:میزان خسارت وارده شده در دست بررسی قرار دارد که به محض تعیین اعلام خواهدشد.
محمدصادق علوی دیلمی مسئول اداره هواشناسی دیلمان نیز گفت: عصر روز شنبه در طول نیم ساعت 18و نیم میلی متر باران رگباری و شدید همراه با رعد وبرق در منطقه دیلمان بارید که این بارندگی موجب جاری شدن سیلاب شد.
وی افزود: این بارندگی ها شدید همراه با تگرگ بود و کاهش دما را نیز در پی داشت.
کارشناسان ، تخریب این بارندگی بهاری و رگباری در ظرف نیم ساعت در منطقه دیلمان را ناشی از چرای بی رویه دام ، کاهش پوشش گیاهی و فرسایش خاک توسط دخل و تصرف انسانی می دانند.
دیلمان بخش کوهستانی شهرستان سیاهکل محسوب می شود که در 45کیلومتری شهر سیاهکل واقع است .
دو کیلومتری غرب بخش دیلمان از جنگل های انبوه پوشیده شده است ولی شرق شهر دیلمان و روستاهای اطراف آن فاقد پوشش جنگلی بوده که در سال های اخیر جاده سازی ها از جمله برای کارخانه سیمان سبز دیلمان ضعف پوشش گیاهی و سست شدن زمین این منطقه را در پی داشته است.
عصر روز جمعه نیز بارش رگبار شدید در منطقه اشکورات رودسر منطقه هم عرض دیلمان به مدت 20 دقیقه موجب وقوع سیلاب و رانش در جاده فرعی رحیم آباد به سمت لشکان بطول چند صد متر و جاده روستایی کاکرود شد که این سیلاب ، جان سه نفر (2 زن و یک کودک) را گرفت.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.