مهدی حاجتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان داوطلب پایه ششم برای راهیابی به پایه هفتم (دوره اول متوسطه) مدارس تیزهوشان در استان گیلان بایستی از طریق سامانه hoosh.medu.ir برای نام نویسی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: انتخاب دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 98 - 97 در دوره اول متوسطه بدون آزمون های پیشرفت تحصیلی و بر اساس سنجش استعداد و هوش داوطلبان انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: سنجش دانش آموزان استان برای ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان پنجم مرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از 375 هزار دانش آموز در واحدهای آموزشی استان گیلان تحصیل کردند.
استان گیلان دارای 13 مرکز استعدادهای درخشان است که در سال تحصیلی گذشته حدود 4 هزار دانش آموز در این مراکز تحصیل کردند.
سنجش استعداد و هوش داوطلبان ورود به پایه هفتم دوره اول متوسطه همزمان در سراسر کشور پنجم مرداد امسال انجام می شود و اسامی پذیرفته شدگان نیز در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.
آزمون ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان از امسال حذف شده و در راستای سیاست‌ های جدید آموزش و پرورش، دانش آموزان برای موفقیت در این فرآیند هیچ نیازی به مطالعه منابع درسی و یا غیردرسی و یا شرکت در کلاس‌های تقویتی ندارند، بنابراین خانواده‌ ها از هزینه­ کردن منابع خود در این زمینه اجتناب کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.