رییس شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی غروب پنجشنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فرهنگ و صنایع دستی و مشاغل خانگی شهروندان و روستاییان شهرستان بندرانزلی است.
مه سیما نصیری با اشاره به اینکه 70 درصد فعالان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند افزود: براین باوریم که تولیدات صنایع دستی می تواند معرف فرهنگ اصیل هر منطقه به نسل های آینده باشد و در کنار آن به معیشت و اقتصاد خانواده های شهری و روستایی کمک کند.
وی با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در جهت معرفی فعالیت های شورای شهرستان در حوزه روستاها انجام شده است یادآور شد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شورای اسلامی شهرستان و با وجود اینکه شورای شهرستان شورایی فرادست شورای شهر است اما مسئولان آن را جدی نمی گیرند.
نصیری با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی از مصوبات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهرستان بندرانزلی است ادامه داد: در تلاشیم تا پایان امسال برنامه های فرهنگی و اجتماعی متعددی بر اساس تقویم از پیش تعیین شده انجام شود.
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی با تشکر از مشارکت شهردار فرهنگ دوست بندرانزلی خاطر نشان کرد: صنایع دستی گنجینه ای ملی است که معرف و بیانگر هویت هر منطقه و آداب و رسوم و آیین ساکنان آن است .
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.از صنایع دستی شاخص این شهرستان می توان به حصیر بافی ، خراطی و صنایع چوبی ، سفالگری و قلاب بافی اشاره کرد .
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.