مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر با استقرار در 53 پایگاه جاده ای، کوهستان و دریایی در تعطیلات عید سعید فطر با تمام توان و تجهیزات آماده ارایه خدمات هستند.
وی اظهار داشت: کارکنان، اعضا و نجاتگران جمعیت هلال احمر با پوشش امدادی حضور در نماز پرشکوه عید سعید فطر و استقرار آمبولانس در سراسر استان گیلان برای خدمات رسانی احتمالی به حادثه دیدگان و مسافران آماده شده اند.
وی بیان داشت: هلال احمر گیلان در 16 شعبه هلال احمر استان ، 14 پایگاه ثابت، هشت پست موقت جاده ای ، چهار پایگاه کوهستان ، 18 طرح ساحلی و یک پایگاه امداد هوایی با استقرار بالگرد در صورت وقوع حادثه به مردم خدمات لازم را ارایه می دهند.
ولی پور ادامه داد: در تعطیلات دو روز آینده هشت پست موقت با استقرار سه نجاتگر ، یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه آمبولانس در محور رشت به رودبار و منجیل برای امداد رسانی به حوادث ترافیکی مستقر می شوند.
وی درباره طرح ساحلی یادآور شد: هلال احمر در طرح های ساحلی در هر شعبه دو نقطه ساحلی به تفکیک هر طرح با استقرار یکدستگاه آمبولانس و سه نجاتگر و در یکی از نقاط خطر آفرین با استقرار یک دستگاه موتورسیکلت و خودروی امدادی و 2 نجاتگر آماده ارایه خدمات است.
وی افزود: در زمان حاضر جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای سه پایگاه کوهستان در شهرستانهای فومن ، املش ، و تالش است که در این ایام پایگاههای موقت کوهستان ماسال و سیاهکل نیز برای پوشش امدادی در این شهرستانها در سه روز آینده آماده ارایه خدمات هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت: یک دستگاه بالگرد جمعیت هلال احمر استان نیز برای سهولت در امداد رسانی در عوارضی امامزاده هاشم آماده ارایه خدمات پروازی است.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر استان دارای بیش از هفت هزار داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت ، حمایت ، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.