به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر سه شنبه در آئین اختتامیه سی روز با سی جزء قرآن در نگارخانه معراج این اداره گفت: قرائت دسته جمعی قرآن به خصوص در ماه مبارک رمضان مورد توجه اهالی شیعه و سنی آستارا قرار می گیرد و امسال برای نخستین بار با همکاری کانون قرآن و عترت محمد امین (ص)، در اداره ارشاد برگزار شد.
شاپور تشرینی افزود: اعتلای فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه از برکات این آئین هاست و در این سی روز، اداره ارشاد آستارا میزبان رده های سنی مختلف بود و امیدواریم انس با قرآن کریم فقط به ماه رمضان محدود نشود.
اجرای همخوانی توسط گروه تواشیح المهدی (عج) از دیگر بخش های این آئین بود. در آئین مشابهی در حرم امامزادگان آستارا از فعالان قرآنی مربوطه تجلیل به عمل آمد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا، محفل انس با قرآن کریم روز سه شنبه با همکاری سازمان مردم نهاد اندیشه بدیع در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
آیت الله حسن علی خزائلی استاد حوزه علمیه قم در این آئین گفت: هیچ منبعی کامل تر از قرآن کریم برای سعادت و پیشرفت انسان در دنیا وجود ندارد.
وی افزود: مهمترین نکته قرآن کریم تربیت و هدایت انسان هاست و پیروی از کلام الهی در مسیر زندگی، انسان را به کمال و سعادت می رساند.
وی اظهار کرد: اهمیت دادن به درس قرآن در مدارس و دانشگاه ها ضروری است و انتخاب مربیان و مدرسان قرآن و تفسیر زیبای کلام وحی، در علاقه مندی بیشتر نوجوانان و جوانان به قرآن تاثیرگذار است.
اصغر حسینی، سینا هنری و امید چالاک از آستارا در این محفل به تلاوت قرآن پرداختند.
حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در هفت کیلومتری محور آستارا به تالش مورد عنایت عاشقان اهل بیت (ع) است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و چهار موسسه قرآنی در آن فعال است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.