رضا قشلاقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با عوامل قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی 317 دستگاه انواع گوشی های همراه قاچاق کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: با رسیدگی به این پرونده و محرز شدن تخلف، حکم به ضبط کالای قاچاق کشف شده به نفع دولت و پرداخت مبلغ یک میلیارد و 518 میلیون و 918 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت صادر شد.
احراز اصالت تلفن همراه یا همان رجیستری طرحی است که هر گوشی تلفن همراهی که به کشور وارد می‌شود با یک کد منحصر به فرد هویت دار خواهد شد و با هماهنگی هایی که میان وزارت صنعت و ارتباطات انجام می‌گیرد تنها گوشی های دارای این کد در کشور فعال می‌مانند.
طرح رجیستری که به منظور مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه طراحی شده، قرار است با ثبت شماره سریال(IMEI) گوشی هایی که پس از مراحل قانونی و از مسیر گمرک به کشور وارد شده اند، تنها خدمات مخابراتی را برای آنها امکان پذیر کند.
چنانچه شماره سریال گوشی که وارد ایران می شود در سامانه گمرک ثبت نشده باشد، گوشی قاچاق محسوب می شود و امکان فعال سازی در شبکه مخابراتی کشور را نخواهد داشت.
در سال گذشته یکهزار و 900 پرونده در رابطه با انواع قاچاق کالا و ارز وارد اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان شده و یکهزار و 973 پرونده مختومه شده است که با رسیدگی به این پرونده های قاچاق کالا و ارز ؛ متخلفان در مجموع به میزان 69 میلیارد و 255 میلیون و 35 هزار ریال جریمه شدند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.