فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره یاد شده در 2 بخش رقابتی و میهمان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: نمایش هایی که در فاصله زمانی ابتدای مهر ماه ١٣٩٦ تا ١٥ مرداد ماه ١٣٩٧ اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند و دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه‌های متقاضی به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال ٩٧ به هیچ‌وجه پذیرفتنی نخواهد بود .
(اجرای عموم اجرایی است با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش که در یکی از سالن ها یا پلاتو های زیر مجموعه حداقل هفت شب اجرا شده باشد و به تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یا اداره کل استان برسد.)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بخش میهمان به صورت غیر رقابتی برگزار و آثار این بخش بر عهده دبیرخانه جشنواره است ، افزود: با توجه به اینکه سی امین جشنواره تئاتر استان پیش از ایام محرم و صفر است ، بخش میهمان جشنواره میزبان نمایش هایی با موضوعات مرتبط با ایام سوگواری محرم، ایثار و شهادت خواهد بود.
فاضلی ادامه داد: مخاطبان برای حضور در جشنواره ( هر دو بخش) لازم است در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام ، فرم ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
وی تصریح کرد: هیات انتخاب آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را فقط به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) بررسی خواهد کرد و در جشنواره تئاتر استان تنها آثار صحنه ای مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.
وی گفت: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.
فاضلی اضافه کرد: بخش رقابتی (مسابقه) جشنواره نیز که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد ، فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد؛ چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار تخلفی اثبات شود ، دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در مرحله بعدی (استانی، فجر) باز خواهد داشت.
وی گفت: آثاری که در بستر داستانی و نوشتاری نمایش از موضوعات فرهنگ بومی یا بسترهای تاریخی ، ادبی ، اقتصادی ، سیاسی ، آداب و رسوم منطقه و استان خود بهره ببرند؛ در اولویت انتخاب خواهند بود.
فاضلی اظهار کرد: نمایش های قدیم و جدید نمایشنامه نویسان مطرح کشور که تا کنون اجراهای زیادی بر صحنه داشته اند تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و شیوه نو در برخورد با اثر می توانند مورد قبول دبیرخانه جشنواره تئاتر استان قرار گیرند.
وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره هیچ مسئولیتی در خصوص اسکان اعضای گروه‌های نمایشی در ایام برگزاری جشنواره نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: هیأت داوران می‌توانند حداکثر 2 اثر را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده بدون اولویت انتخاب کنند و در صورتی که تعداد آثار اجرا شده در بخش رقابتی کمتر از شش اثر باشد، این تعداد به یک اثر تقلیل پیدا می‌کند.
به گزارش ایرنا مهلت ثبت نام و اجرای عمومی 15 مردادماه امسال، بازبینی زنده آثار متقاضی ٢٣ تا ٢٦ مردادماه و انتخاب هیات داوران به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر، سی امین جشنواره تئاتر استانی را از هفتم تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری برگزار می کند.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.