رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز یکشنبه در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 800 کیلوگرم زباله از طرح ساحلی صدف جمع شد و با وجود اجرای طرح هایی نظیر تفکیک زباله از مبدا و کارگاه های آموزش مدیریت پسماند، نامهربانی با طبیعت همچنان ادامه دارد.
محمد رضا روشنی افزود: نوار ساحلی آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و امیدواریم طبیعت این شهرستان در تابستان امسال نسبت به سال های گذشته پاکیزه بماند.
وی اظهار کرد: باید مسافران و شهروندان علاوه بر بهره مندی از طبیعت، با رعایت اخلاق طبیعت گردی و توصیه های زیست محیطی در حفظ محیط زیست کوشا باشند.
بخشدار لوندویل نیز در این برنامه گفت: آغاز فعالیت طرح ساحلی صدف این بخش به سال 74 بر می گردد و به عنوان قدیمی ترین طرح ساحلی گیلان، با حدود 17 هکتار مساحت برای استقبال از گردشگران تابستانی آماده است.
احمد قدیمی افزود: طرح صدف با 27 پلاژ چوبی اسکان موقت و امکاناتی نظیر شناگاه های مردانه و زنانه، نمازخانه و نقاط تفریحی زمینه اشتغال حدود 100 نفر را فراهم کرده و تعاونی دهیاران لوندویل برای مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا، سطل های زباله خشک و تر را در ساحل صدف نصب کرده است.
وی اظهار کرد: بخش لوندویل در مسیر حمل و نقل قرار گرفته و از امکان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برخوردار است و باید با برنامه ریزی، جاذبه های سرمایه گذاری این بخش را معرفی کنیم.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.