فرماندار سیاهکل با انتقاد از وضعیت شاخص های توسعه این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها گفت:عده ای خاص بسیاری از توان و پتانسیل مسئولان شهرستان را مصروف حاشیه ها و سهم خواهی‌های ناحق می‌کنند .

به گزارش ایلنا،رضا اسلامی فرماندار سیاهکل در نشست با  گروه توسعه شهرستان سیاهکل اظهار کرد:باید برای ما جای سوال باشد که چرا شهرستان سیاهکل با این همه جاذبه طبیعی و پیشینه تاریخی و دارای اقلیم‌های متفاوت و بکر و موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی، از  لحاظ شاخصه‌های  توسعه در انتهای توسعه یافتگی استان قرار دارد .

وی افزود: همچنین این شهرستان از لحاظ مشکلات و تلفات جاده ای در صدر شهرستانهای استان قرار گرفته که بی شک یکی از دلایلش همین سنگ اندازی‌های این عده‌ای خاص هستند که بسیاری از توان و پتانسیل مسئولین شهرستان را مصروف این حاشیه‌ها و سهم خواهی‌های نابحق  می‌کنند ، اما اینگونه اقدامات و شبه‌انگیزی های نه تنها خللی در اراده بنده  نسبت به توسعه شهرستان نخواهد داشت ، بلکه مصمم تر و با قوت بیشتری  به تلاش  خود ادامه می دهم.

اسلامی با بیان اینکه  برداشت مصالح سنگی و معدنی  از رودخانه ها باید معقول باشد خاطرنشان کرد: از برداشت بی رویه شدیدا جلوگیری به عمل می آید و اگر هم قرار است مصالح سنگی نیز برداشت شود فقط باید به اندازه نیاز ، تکمیل پروژهای داخل شهرستان باشد.

وی بیان داشت : تمام دغدغه های من این است که به گونه ای بتوانیم شاخصهای زیرساخت این شهرستان را ارتقا  دهیم و با ایجاد طرحهای درست و کارشناسی به مانند طرح بوم گردی و اشتغال فراگیر و روستایی بتوانیم سطح تراز درآمدی مردم شهرستان را افزایش دهیم .

اسلامی با بیان اینکه  در همان ماههای ابتدایی حضورم به عنوان فرماندار دراین شهرستان مشاهده کردم   یکی از مشکلات اکثر مزرعه داران این شهرستان بحث آبیاری مزارعشان بود که با ایجاد و اصلاح  کانالهای  و سردهنه های جدید تا حدودی توانستیم این مشکلات را مرتفع کنیم گفت: همین روند با قوت ادامه خواهد داشت و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته که در آینده به سمع و نظر مردم خصوصا کشاورزان عزیز خواهدرسید

فرماندار سیاهکل انتقال بازار محلی سیاهکل به حاشیه کانال که جزو معروفترین بازارها در نوع خود بود را غیر کارشناسانه دانست و اظهار داشت :  اقدام شهردار و اعضای شورای شهر  کنونی جهت ساماندهی بازار محلی و هفتگی بسیار خوب است و امیدوارم با ساماندهی خوب و کارشناسی بتوانند همه کاسبان و بازیاران از این طرح منفعت ببرند.

اسلامی نداشتن کمربندی را یکی دیگر از مشکلات شهرستان سیاهکل برشمرد و اذعان داشت : در همان ماههای ابتدائی حضورم بحث بازگشایی و تملک زمین کمربندی حدود 25سال بر زمین مانده بود که این مشکل را هم با کسب رضایت صاحبان زمین توانستیم حل کنیم که این زمین ها در زمان شهردار و شورای شهر سابق تملک شد و هم اکنون نیز کار احداث این کمربندی با پیشرفت رضایت بخشی توسط شهردار و شورای شهر کنونی صورت می گیرد و امیدواریم در آتیه نه چندان دور  با احداث پلها بر روی کانال این پروژه به بهره برداری برسد.

وی گفت : در همین شهرستان هر هفته با حضور رئیس دادگستری و نماینده شورای استان در دفتر کار من تمامی مصوبات شورای شهر های سیاهکل و دیلمان در کارگروه  کمیته انطباق  ، نظارت و بررسی می شود .

فرماندار سیاهکل خود را اولین شاکی و مدعی حقوق مردم در صورت بی قانونی دانست و از شورای شهر و شهردار خواست : با گرفتن گروهای مشاور مجرب تمامی طرحها را کارشناسی کنند تا  این بودجه های اندک شهرداری که از مالیات و عوارض همین مردم است خدای ناکرده  حیف و میل نشود و ممیزی املاک شهرها را  با دقت برآورد کنید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.