گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است، یونس رنجکش عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری آستارا افزود: از رویکرد های مهم دولت تدبیر و امید در مبارزه با مواد مخدر، استفاده از ظرفیتهای اجتماعی برای مبارزه و فرهنگ سازی برای پیشگیری است.
وی اظهار کرد: مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه است و خانواده ها با تبیین و آموزش مهارت های زندگی، باید موجب کاهش آسیب ها و افزایش اثرات مقابله شوند.
وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی با خلاقیت و نوآوری، موجب بالا رفتن آمادگی جامعه در اقدامات پیشگیرانه می‌شود و نباید از ظرفیت‌های موجود غافل بود.
رنجکش با بیان این که خطر اعتیاد و آسیب های ناشی از آن، پشت در همه خانه‌ها نشسته است تاکید کرد همه باید نسبت به سرنوشت فرزندان خود و جامعه احساس مسئولیت کنیم.
او گفت: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرزی آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با برپایی نمایشگاه ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره های فرهنگی در راستای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر تلاش شود.
محمد رضا شاهکوهی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: سالانه از حمل و نقل و قاچاق مواد مخدر درآمد زیادی نصیب افراد سودجو می شود و باید با همگانی کردن آموزش های پیشگیرانه با این خطر مقابله کنیم و آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و گردشگری باید در این خصوص فعال باشد.
31 خرداد تا 6 تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.