محمدرضا روشنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت هفته محیط زیست در دهیاری های چهار روستای سیبلی، قره سو، کانرود و حیران آستارا کارگاه آموزشی مدیریت پسماند برگزار می شود.
وی بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا بهتر و کم هزینه تر است و در ساماندهی پسماندهای خانگی و تفکیک زباله از مبدا، آموزش همگانی نقش بسزایی دارد و همکاری دهیاران و شهرداری ها باعث توفیق این طرح خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در آن تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
16 تا 22 خرداد ماه، هفته محیط زیست است.

** یک قطعه پرنده باکلان به طبیعت آستارا بازگردانده شد
رئیس اداره محیط زیست آستارا گفت: این پرنده از ناحیه بال، مصدوم و توسط یک دوستدار طبیعت در محدوده شهر آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بیش از هفت روز در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تحت مداوا قرار گرفت.
وی به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
وی اظهار کرد: باکلان از پرندگان آبزی است و غذای خود را از تالاب ها، آبگیرها و رودخانه ها تهیه می کند و تالاب استیل آستارا مامن جوجه آوری این نوع پرنده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با گونه های قابل توجه پرندگان در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.