به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید فومن در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: از مواهب وجود وحدت و یکپارچگی در جامعه، فراهم شدن بستر لازم برای توسعه همه جانبه است و انتظار دارم همه مدیران در استان با همین روش و منش پیش روند.
وی اضافه کرد: زیربنای اصلی توسعه وحدت است و اگر مسیر آن به درستی ترسیم نشود و توان ها و ظرفیت ها بر روی کار مشترک قرار نگیرد، به یقین کاری از پیش نمی‌بریم و موفقیتی حاصل نمی شود.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، فومن را شهرستانی با ثروت‌هایی بی بدیل توصیف و خاطرنشان کرد: مهمترین ظرفیت فومن، ظرفیت انسانی عظیمی است که برگرفته از حضور بزرگانی همچون عالم ربانی و وارسته آیت الله بهجت فومنی، شیون فومنی، کیومرث صابری و نظایر این بزرگان است و این موهبت الهی می‌تواند زمینه‌ رشد و توسعه را فراهم کند.
سالاری شرایط طبیعی و اقلیم شهرستان فومن را دیگر موهبت مهم خدادادی دانست و با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شاخص فومن نظیر ماسوله و قلعه رودخان که گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود می‌کشاند، گفت: پیوند سرمایه انسانی موجود با مواهب خدادادی و بهره‌گیری از آن جهت توسعه همه جانبه بخصوص اقتصادی، نیازمند تدوین یک برنامه دقیق و عملیاتی است و این مهم وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.
وی تنوع محصولات و تولیدات شهرستان نظیر چای، ابریشم، برنج، کلوچه و کیفیت کم نظیر کشاورزی و دامداری در شهرستان را از دیگر مواهب فومن ذکر و خاطرنشان کرد: با کمترین برنامه‌ریزی ممکن می توان بیشترین بهره را از مواهب موجود برد.
استاندار گیلان اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت حضور گردشگران در استان برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال ، امری مهم است و می توانیم ضمن حفظ و حراست از طبیعت زیبای استان با یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای برای مردم استان فراهم کنیم .
در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات حسین اسمعیل‌پور، محمود قاسم‌نژاد به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی شد.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.