به گزارش خبرنگار ایرنا دسته عزاداری مردم آستارا روز چهارشنبه از مقابل سپاه تا مسجد علی ابن ابی طالب (ع) این شهر برگزار شد و مردان و زنان سیاه پوش، عشق و علاقه خود را به امیر مومنان نشان دادند.
تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز در بین عزاداران حضور داشتند و بیشتر خیابان های آستارا با پرچم های عزا سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری مسیر عزاداری تعطیل شده بود.
به همین مناسبت جمعی از عاشقان امام علی (ع) از روستاهای اطراف آستارا و شهرستان های همجوار به زیارت آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا شتافتند.
آیت الله حسن علی خزائلی استاد حوزه علمیه قم در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) آستارا گفت: عدالت محوری و احقاق حق از ویژگی های علی(ع) است و باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.
وی حضور چشمگیر مردم در آئین های اهل بیت (ع) را خواستار شد و افزود: در حکومت اسلامی مناسبت های دینی و مذهبی باید در اولویت قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه واجب در اجتماع جاری شود.
وی اظهار کرد: باید با بهره گیری از فضیلت شب های قدر، روشنگری بیشتری پیرامون شخصیت امام علی (ع) انجام شود و رفتار آن حضرت در دستگیری از نیازمندان برای ما الگوست.
مداحی و ذکر مصیبت از دیگر بخش های این آئین معنوی بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.