به گزارش خبرنگار ایرنا مردم متدین آستارا شامگاه سه شنبه تا پاسی از سحر با سر دادن نوای الغوث الغوث و العفو العفو در مساجد، از درگاه ایزد منان طلب آمرزش کردند و با دل های شکسته در سوگ علی (ع) اشک ماتم ریختند.
بابک زینالی از جوانان هنرمند شرکت کننده در شب قدر گفت: شب قدر موعد نزول قرآن است و شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عبادت در آن برتر از هزار ماه است.
وی افزود: مقدرات یک سال انسان‌ها، روزی‌ها، عمرها و امور دیگر در این شب مشخص می‌شود و قرائت قرآن، مناجات و عبادت در آن، از حال و هوای خاصی برخوردار است.
آذر اندبیلی از دیگر جوانان شرکت کننده در این آئین معنوی گفت: وجود زمان های مبارکی همچون ماه شعبان و رمضان و به ویژه شب قدر، نشانه محبت خدا به بندگان است و خداوند متعال با ایجاد این فرصت ها امکان بهره مندی بیشتر از رحمت های بی پایان خود را به بندگان خود می دهد.
اصغر حسینی مسئول موسسه دارالقرآن المهدی (عج) نیز با اشاره به اینکه در این شب های پر فضیلت، احساس لذت معنوی به انسان دست می دهد، افزود: انسان ها از هر قشر و گروهی با حضور خالصانه از شب قدر بهره می برند.
وی اضافه کرد: با آشنایی هرچه بیشتر به عظمت قرآن، به اهمیت شب قدر بیشتر پی می بریم و با عبادت و توسل، به سعادت نزدیک تر می شویم.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در خصوص این آئین گفت: درک این شب ها از فهم انسان بالاتر است و هر فردی به اندازه ظرفیت خود از برکت آن استفاده می کند و شب های قدر، شب های رحمت و برکت الهی، خودشناسی و بازگشت به خداست.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: خودسازی و قرب الهی از ویژگی های شب های قدر است و آحاد جامعه، به خصوص جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند.
وی ادامه داد: علاوه بر مصلی نماز جمعه و حرم امام زادگان آستارا، آئین احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در 50 مسجد این شهرستان برگزار شد.
تهیه غذای سحری در برخی از مساجد و حسینیه ها برای شب زنده داران، از دیگر برنامه های دومین شب قدر در آستارا بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 87 مسجد در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.