معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: متولدین نیمه دوم 90 و نیمه اول سال 91 واجد شرایط برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی هستند.
سیروس محمدی افزود: همزمان با ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در پایه اول ابتدایی، خانواده ‌ها بایستی با حضور در مدارس برای مراجعه به مراکز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی معرفی نامه دریافت کرده و فرزندان خود را در دهه سوم خرداد ماه به این مراکز برده تا بررسی ‌های لازم انجام و مراحل ثبت‌ نام طی شود.
وی بیان داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح به نوآموزان در صورت تایید سلامت برگه های سلامت ارایه می شود که خانواده ها با در درست داشتن این برگه ها می توانند برای ثبت نام نهایی به مدرسه ای که ثبت نام اولیه را انجام داده اند، مراجعه کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استن گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح اگر نوآموزی مشکوک به مشکل یا نارسایی جسمانی باشد به مراکز تخصصی پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.
وی درباره ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی نیز اظهار کرد: ثبت نام دانش‌ آموزان میان پایه ‌ای مقطع ابتدایی توسط دست اندرکاران مدارس محل تحصیل انجام می شود و نیازی به مراجعه والدین به واحدهای آموزشی نیست.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است که در سال تحصیلی گذشته، 188 هزار و 919 نفر در مقطع ابتدایی تحصیل کردند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.