به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین نورانی که شامگاه چهارشنبه در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا برگزار شد، امید چالاک و سینا هنری از قاریان جوان آستارا نیز برای حاضران، قرآن قرائت کردند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا قبل از آغاز این محفل نورانی گفت: در سه سال گذشته با همکاری اداره کل متبوع، پنج محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در این مکان و مساجد آستارا برگزار شده است.
جمشید مهدوی با اشاره به استقبال شهروندان از آئین سی روز با سی جزء قرآن در حرم امام زادگان آستارا افزود: ثبت نام طرح ملی حفظ قرآن کریم در اداره اوقاف و امور خیریه آستارا آغاز شده و آزمون آن در آذرماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز آئین افتتاحیه برنامه های فرهنگی ساحل آستارا با حضور یکی از قاریان بین المللی برگزار خواهد شد.
رضایی قاری ممتاز افغان نیز در این آئین گفت: برگزاری محافل انس با قرآن باعث ترویج احکام و آموزه های دینی در جامعه می شود.
وی افزود: حضور نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی کم رنگ شده و باید از ظرفیت اماکن متبرکه و مساجد برای اشاعه قرآن استفاده کرد.
وی ادامه داد: والدین باید فرزندان خود را به محافل قرآنی سوق دهند و هر کس به دستورات قرآن جامه عمل بپوشاند، در دنیا و آخرت به سعادت حقیقی دست پیدا خواهد کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای سه موسسه فعال قرآنی است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.