رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: بهبود معیشت رانندگان تاکسی در گرو سیاستگذاری مناسب با نگاهی کارشناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، بیست و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با دستور  بررسی لایحه خصوصی سازی خطوط اتوبوسرانی شهرداری رشت، بررسی لایحه تعرفه بهای خدمات پروانه های حوزه حمل و نقل بار درون شهری و حومه، بررسی لایحه فروش طرح ترافیک هسته مرکزی در تالار شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با تقدیر از تلاش مشاورین این کمیسیون در راستای ارایه مشاوره های کارشناسی به اعضای شورای شهر جهت اتخاذ سیاست های مناسب ترافیکی در شهر رشت خدمت به مردم را برترین راه رضایتمندی پروردگار دانست.
  حاجی پور با اشاره به اخذ گذرواژه شروع بکار رسمی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت، رسیدن به این مهم را پس از عبور از چالش‌های متعدد پیش رو گامی بلند به سوی شهر هوشمند و نظم بخشیدن و ساماندهی به ترافیک شهری و نتیجه تلاش شبانه روزی مدیریت شهری و مشاورین این طرح در کمیسیون ترافیک دانست.
  وی با تقدیر از زحمات و تعامل مناسب سرهنگ محمدی و مجموعه پلیس راهور با مدیریت حمل و نقل شهر از زحمات نیروی انتظامی تقدیر بعمل آورد.
این عضو شورای پنجم در ادامه اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک با اخذ گذرواژه آماده بهره برداری است و دوربین های این مرکز در سطح شهر آماده ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی هستند لیکن به حرمت ماه مبارک رمضان اعمال قانون و صدور جریمه پس از پایان روز عید فطر شروع شده و مرکز کنترل ترافیک پس از پایان ماه مبارک فعالیت خود را به صورت عملیاتی آغاز می‌کند.
  وی در ادامه با بیان این موضوع که اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی در شرایط مطلوب گامی بسوی ایجاد بستر توسعه شهری است، اولویت در انتخاب سرمایه گزاران را رقابت در ارایه خدمات کیفی به شهروندان دانست و خواستار ضابطه مندی در همه حوزه های خصوصی سازی در شهرداری رشت شد.
حاجی پور با اشاره به این موضوع که در تجهیز و ارتقای راندمان حمل و نقل عمومی باید به وضعیت درآمدی و معیشت رانندگان تاکسی نیز توجه ویژه داشت افزایش نرخ تورم و هزینه های استهلاک خودرو، شدت و حجم بالای ترافیک در سطح شهر و ظهور تاکسی های اینترنتی را که منجر به افت درآمد تاکسی داران رشت شده است را جزو چالش های پیش روی این قشر خدوم دانست.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با تاکید بر لزوم ساماندهی بیش از شش هزار تاکسی شهری که تجمع و دپوی آنها در هسته مرکزی شکل نامناسبی به منظهر شهری داده است خواستار تدوین و اجرای برنامه های حمایتی از این قشر شد.
وی در ادامه با اشاره به طرح فروش طرح ترافیک و تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده ترافیک در خیابانهای سعدی، شریعتی و امام خمینی بر عدم اخذ این عوارض بر ساکنین منطقه و بازاریان تاکید کرد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.